Author: CCN
•8/18/2014 05:59:00 a.m.


Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca    web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836   e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675  RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================

BIKE ROMANIA CAMP 2014 LA FINAL
O saptamana de mountain biking in inima Carpatilor Meridionali

Clubul de Cicloturism NAPOCA (CCN) a incheiat a 16-a editie a actiunii cicloturistice montane BIKE ROMANIA, care a vizat in acest an muntii dintre Olt si Jiu, in inima Carpatilor Meridionali, cu baza la Voineasa.

Timp de o opt zile, peste 40 de membri si simpatizanti CCN si apartinatori ai acestora, inclusiv o duzina de copii, au parcurs pe mountain bike-uri si pe jos drumuri forestiere, pastorale si de caruta si poteci din muntii Lotrului, Parang, Latoritei, Capatanii si Cozia, explorand, testand si documentand accesibilitatea lor cicloturistica, pedaland in total peste 800 de km si urcand in total o diferenta de nivel de peste 8000 metri, la care se adauga turele montane pedestre.

Printre obiectivele vizitate s-au numarat diverse arii naturale protejate si atractii peisagistice si cultuale: rezervatii naturale, manastiri si chei, lacuri si valori etnografice. In cicloturism insa, "drumul este destinatia", fiecare portiune pe culmile si vaile zonei fiind gustate de participanti, chiar daca, desigur, au fost puncte forte din punct de vedere peisagistic drumuri de creasta precum culmea muntilor Latoritei de la saua Stefanu la Valea Macesului, culmea Tarnovului, culmea principala a muntilor Capatanii intre Curmatura Oltetului si saua Negovanu, poienile Dobrunului, cheile Latoritei sau zona inalta a Transalpinei, cataractele Lotrului si lacul Vidra, cheile Rudaresei sau lacul Balindru, pasul Urdele sau lacul Petrimanu.

Pe langa aceste frumuseti si valori au fost insa constatate si documentate si aspecte ce afecteaza negativ mediul si turismul, in principal exploatari forestiere masive, ce au golit de padure mii de hectare, taierile rase afectand versanti intregi ai unor vai si contribuind cu siguranta la recentele inundatii si viituri. Astfel, au fost avariate serios sau chiar distruse pe lungime de kilometri intregi diverse drumuri forestiere, comunale si judetene in toata zona, de exemplu drumul judetean de la Voineasa pe valea Voinesita si apoi Jidoaia si Ranjeu in pasul Buceciu, cel din Ciungetu pe valea Repedea si respectiv cel prin cheile Latoritei.

Construirea de microhidrocentrale pe diverse rauri, nelasarea debitelor adecvate de ape aval de captarile si barajele deja existente, mineritul si proasta gestiune a deseurilor, incalcarea regulilor de urbanism prin construire haotica din punct de vedere al aspectului si amplasarii unor case de vacanta, pensiuni si amenajari pentru sporturi de iarna, abandonarea unor statiuni si modul barbar din punct de vedere peisagistic cum au fost derulate lucrarile de moderniazare a Transalpinei (si acum inca departe de a fi finalizate, desi in mod ipocrit s-a facut deja de ani de zile o asa-zisa "inaugurare") au lasat si ele urme dureroase pe obrazul alminteri superbei zone montane, iar unele sectoare montane sunt vizibil afectate de circulatia necontrolata in scop asa-zis "turistic" sau "sportiv" a mijloacelor motorizate.

Sutele de kilometri de track-uri inregistrate cu aparatura GPS si sutele de waypoint-uri vor servi pentru corectarea si actualizarea hartilor existente si formularea de propuneri de trasee cicloturistice in zona, care sa se integreze in viitoarea Retea Nationala de Trasee Cicloturistice Marcate din Romania (RNTCMR), iar cele peste 5000 de fotografii realizate si filmarile vor servi la pregatirea unor proiectii publice de imagini prin care CCN va populariza in toamna acestui an superlativele turistice ale acestei zone.

Intalnirile cu alte grupuri de cicloturisti, dintre care unora li s-a acordat consultanta si li s-au preluat impresii si opinii, a reflectat interesul crescand pentru aceasta forma ecologica de turism in randul iubitorilor de turism pe doua roti din tara si din strainatate, ce contrasteaza puternic cu dezinteresul autoritatilor romane, ce de peste 10 ani blocheaza crearea cadrului legal pentru marcarea de trasee cicloturistice si ameliorarea legislatiei rutiere in favoarea biciclistilor, impiedicand dezvoltarea unei ramuri de mare potential in Romania.

Tabara a avut si un rol formativ, unii participanti fiind mai putin experimentati in domeniul turismului montan pe bicicleta dar perfectionandu-se cu acest prilej. A avut si un rol de educatie montana pentru copiii participanti, care au facut si ei ture biciclistice de initiere, dar si excursii montane pe jos la latitudine ridicata, insotiti de regula de cate unul dintre parinti, in timp ce celalalt pedala, astfel ca Bike Romania Camp 2014 a avut si un accentuat caracter de turism familial, pe langa caracterul de turism montan activ nemotorizat si ecologic si cel de documentare si testare.

Programul "Bike Romania" este derulat de CCN cu incepere din 1999, in fiecare an fiind vizata o alta zona din Carpatii Romanesti, participarea fiind deschisa membrilor CCN si a altor cluburi partenere de profil din tara si strainatate, precum si reprezentantilor altor structuri interesate de cicloturismul montan in Carpati.

Cluj-Napoca, 17 august 2014

Radu Mititean
director executiv CCN
coordonator program "Bike Romania"










, , , , , |
Bookmark and Share
This entry was posted on 8/18/2014 05:59:00 a.m. and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.