Author: CCN
•9/22/2016 11:23:00 a.m.


Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca   web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836  e-mail: office@ccn.ro
CIF:  5800675  RNPJFSP: 3561 / A / 1992
====================================

IMBUNATATIREA CADRULUI LEGISLATIV PENTRU BICICLISTI -
petitie catre Parlament, Guvern si ministere

Clubul de Cicloturism "NAPOCA" (CCN) alaturi de celelalte organizatii membre ale Federatiei Biciclistilor din Romania (FBR) si ale Coalitiei Nationale "Pro Velo", reinnoiesc apelul catre autoritatile publice centrale de a modifica si completa actualul cadru legislativ, pentru a ridica barierele de tip normativ care stau in calea cresterii puternice a gradului de utilizare a bicicletei in scop utilitar si recreativ - turistic in Romania.

Petitia lansata cu ocazia editiei 2016 a Zilei Europene Fara Masini este deschisa spre semnare catre toti cetatenii romani majori interesati de un stil de viata sanatos, de reducerea poluarii si aglomeratiei in trafic, de dezvoltarea turismului activ si de o dezvoltare durabila in general, si isi propune sa atraga atentia Parlamentului, Guvernului si ministerelor asupra catorva probleme legislative actuale de maxima importanta, a caror rezolvare adecvata in urmatoarele luni poate determina modificari pozitive majore.

Organizatiile initiatoare solicita si altor organizatii neguvernamentale, operatorilor economici si autoritatilor publice locale sa se alature acestui demers sau sa intreprinda demersuri analoge in directia adoptarii, in forma propusa de organizatiile de biciclisti, a unui normativ modern pentru infrastructurile pentru biciclete, a amendarii legislatiei rutiere actuale sau adoptarea unui nou Cod rutier intr-o forma favorabila biciclistilor, si aprobarii mult-amanatei reglementari legale a marcarii traseelor cicloturistice, premisa pentru crearea Retelei Nationale de Trasee Cicloturistice Marcate din Romania si Centrului National de Coordonare EuroVelo Romania, fara de care vom ramane in afara retelei paneuropene EuroVelo care acum se definitiveaza.

Proiectul unui nou Cod Rutier este in dezbatere la Senat, ca prima camera sesizata, iar in ciuda repetatelor demersuri, nici Federatia Biciclistilor din Romania nici alte organizatii de biciclisti nu au fost consultate in faza de elaborare, sau acceptate la sedintele comisiilor sesizate pentru aviz sau raport, nici nu s-a raspuns daca si care din propunerile trimise in scris in repetate randuri au fost acceptate, desi cu organizatii ale utilizatorilor de autovehicule, Parlamentul se lauda ca a colaborat in pregatirea proiectului legislativ.

Ministerul Afacerilor Interne a initiat la randul sau un proiect de lege de modificare a actualei legislatii rutiere (OUG 195 / 2002), ca un demers alternativ la initiativa legislativa din Parlament, dar nici acum, dupa mai mult de doua luni de la incheierea etapei de consultare publica prevazuta de Legea 52 / 2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, nu a prezentat o versiune definitiva a proiectului, care ar urma sa fie trimisa spre avizare celorlalte ministere si apoi prezentata in Guvern, si nici nu a dat vreun raspuns in sensul acceptarii sau nu a propunerilor facute de organizatiile de biciclisti, desi FBR si CCN si alte organizatii membre FBR au transmis propuneri scrise si au participat la dezbaterea publica si au solicitat in repetate randuri un feedback din partea MAI.

Proiectul de Hotarare de Guvern privind traseele cicloturistice marcate, a carei adoptare a fost promisa de ministerul de resort inca din 1999, si care de peste un deceniu se "plimba" intre diversele autoritati, este tot in stadiul de proiect, aflat acum in sfarsit in din nou in faza de avizare interministeriala, dupa ce procesul de promovare initiat de Autoritatea Nationala pentru Turism la solicitarea organizatiilor de biciclisti a fost deblocat la inceputul acestui an in urma interventiei Cancelariei Primului-Ministru. Ministerele au acordat in sfarsit subiectului atentia necesara si a fost indelung dezbatut intr-o serie de intalniri de lucru si o ampla corespondenta, dar s-a evidentiat ca in continuare se mentine o opozitie puternica dar nejustificata din partea MAI, care solicitam sa fie depasita conform promisiunilor facute de primul-ministru in mod public in 1 septembrie.

La adresa http://www.petitieonline.com/vrem_sa_mergem_cu_bicicleta se poate semna online petitia adresata Parlamentului, Guvernului si ministerelor, al carei text este redat in ANEXA, si care solicitam sa fie cat mai larg difuzata de catre toti cei interesati si semnata de cat mai multe persoane in urmatoarele saptamani, pentru a arata autoritatilor ca si in Romania publicul a inteles nevoia si isi doreste promovarea utilizarii bicicletei inclusiv prin prisma cadrului legislativ.

CCN este o asociatie turistica, sportiva, civica si ecologista care militeaza de peste doua decenii pentru un om sanatos intr-un mediu sanatos, rezultand o dezvoltare durabila a societatii.

22 septembrie 2016

Radu Mititean
director executiv CCN
presedinte FBR

ANEXA:
APEL PENTRU PROMOVAREA UTILIZARII BICICLETEI - Petitie catre autoritatile centrale, deschisa spre semnare tuturor persoanelor fizice si juridice

==========================================================
A P E L 2016
catre autoritatile publice centrale, pentru
 PROMOVAREA UTILIZARII BICICLETEI

            Reiterand ca folosirea regulata a bicicletei in scop utilitar si recreativ este parte a unui stil de viata sanatos si parte a solutiei la problemele de mobilitate urbana, fiind un vehicul ecologic, eficient energetic, suficient de comod si rapid, care ocupa putin spatiu, nu face zgomot, nu emite noxe si are efect benefic asupra sanatatii celor care il folosesc frecvent,
            Dorind sa avem orase cu un sistem modern de mobilitate urbana, axata cat mai putin pe autoturisme si cat mai mult pe transport public, deplasare pietonala si circulatie biciclistica,
            Considerand ca turismul activ nemotorizat este o forma de recreere si loisir foarte benefica din punct de vedere social, ecologic, cultural, economic si de sanatate publica, avantaje care sunt pregnante in cazul turismului pe bicicleta, care are un foarte mare potential in Romania, valorificat insa in mica masura din multiple motive, printre care si lipsa unor trasee cicloturistice marcate,
            Constatand ca standardele si normativele tehnice pentru infrastructuri specifice circulatiei bicicletelor lipsesc sau sunt demult depasite, iar legislatia rutiera in vigoare este desueta si una dintre cele mai nefavorabile din Europa pentru biciclisti, instituind interdictii, restrictii si sanctiuni exagerate, neacordand facilitatile prezente in legislatia majoritatii tarilor dezvoltate si nereglementand solutiile moderne de facilitare a circulatiei cu bicicleta,si ca initiativele de modificare pe rolul autoritatilor nu prevad ameliorari ale acestei situatii,
           
SOLICITAM :

1.         PARLAMENTULUI ROMANIEI , cu privire la proiectul de nou Cod Rutier aflat in procedura legislativa, sa nu il adopte in forma propusa de initiatori, sa invite la consultari Federatia Biciclistilor din Romania (FBR) si organizatiile membre ale acesteia si alte organizatii care reprezinta interesele biciclistilor si pietonilor, si sa accepte amendamentele propuse si sa opereze multiplele modificari si completari necesare ca proiectul sa devina unul modern si favorabil pietonilor, biciclistilor si transportului public, aliniat actualelor bune practici pe plan international si lasand in sfarsit in urma paradigma pro-automobilistica mostenita din secolul trecut si dovedita ca fiind o eroare pe care statele dezvoltate o regreta.

2.         MINISTERULUI AFACERILOR INTERNE si GUVERNULUI ROMANIEI, ce am solicitat la pct.1, dar referitor la proiectele de acte normative recent initiate de MAI de modificare a actualei legislatii rutiere - proiectul de lege de modificare a OUG 195 / 2002 privind circulatia pe drumurile publice si preconizatul proiect de Hotarare de modificare a Regulamentului de aplicare a OUG 195 / 2002 aprobat prin HG 1391/2006.
           
3.         MINISTERELOR competente, sa avizeze, si GUVERNULUI ROMANIEI, sa aprobe proiectul de Hotarare a Guvernului privind aprobarea Normelor metodologice privind crearea, amenajarea si omologarea traseelor de cicloturism, in forma promovata de Autoritatea Nationala pentru Turism prin Ministerul Economiei, Comertului si Relatiei cu Mediul de Afaceri, pe baza propunerilor Federatiei Biciclistilor din Romania si organizatiilor membre ale acesteia, proiect a carui adoptare este tergiversata de aproape doua decenii.

4.         MINISTERULUI DEZVOLTARII REGIONALE SI ADMINISTRATIEI PUBLICE, sa aprobe cu promptitudine, prin ordin ministerial, eventual comun cu Ministerul Transporturilor, daca este cazul, normativ tehnic actualizat si aliniat bunelor practici pe plan international, privind proiectarea, realizarea si mentenanta pistelor de biciclete si altor amenajari si infrastructuri specifice pentru biciclete, in forma ce va fi propusa in curand de organizatiile de biciclisti, sub egida Federatiei Biciclistilor din Romania (FBR), conform protocolului incheiat cu Asociatia OPTAR mandatata de FBR.

* * *
Apel lansat in 22 septembrie 2016 de Federatia Biciclistilor din Romania (FBR) si organizatiile membre ale acesteia, incluzand Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN), cu ocazia Zilei Europene Fara Masini, care este punct culminant al Saptamanii Europene a Mobilitatii (SEM), si deschis pentru semnare tuturor cetatenilor romani majori, precum si ONG-urilor si operatorilor economici interesati de promovarea utilizarii bicicletei. Informatii suplimentare la contact@biciclisti.ro , www.ccn.ro si 0744-576836.Semnare online la http://www.petitieonline.com/vrem_sa_mergem_cu_bicicleta
=========================================================






, , , , , , , |
Bookmark and Share
This entry was posted on 9/22/2016 11:23:00 a.m. and is filed under , , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.