•2/25/2013 03:28:00 a.m.
Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================
CONFERINTA NATIONALA
PRO VELO X LA FINAL
Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN) a participat
in 22-23 februarie 2013 la Bucuresti la 10-a conferinta nationala de biciclism
urban, cicloturism si promovarea bicicletei - PRO VELO X, organizata de
Federatia Biciclistilor din Romania (FBR) careia CCN ii asigura presedintia, de
Asociatia "Bate Saua sa Priceapa Iapa" si REC Romania.
Participantii au fost delegati ai organizatiilor
neguvernamentale de promovare a bicicletei din intreaga tara, dar si
parlamentari, primari, alti reprezentanti ai autoritatilor publice centrale si
locale, reprezentanti ai mediului de afaceri din sfera productiei si comertului
cu biciclete, accesorii si din sfera serviciilor de profil, urbanisti,
specialisti in mobilitate urbana, turism, protectia mediului si dezvoltare
durabila, jurnalisti din sfera audiovizualului si presei online.
Au fost prezentate si dezbatute aspecte ale utilizarii bicicletei
in scop utilitar, ca mijloc cotidian de deplasare urbana, ale turismului pe
bicicleta si altor activitati biciclistice si recreative, ale ciclismului ca
sport de masa si amator, contribuind la promovarea utilizarii bicicletei,
precum si probleme de fond ale promovarii bicicletei - comunicarea publica,
mentalitati si fond cultural, politici publice in domeniul mobilitatii urbane,
context istoric si situatie pe plan intern si international.
Accent deosebit a fost pus in cadrul conferintei pe subiecte
precum legislatia rutiera, care continua sa fie foarte nefavorabila
biciclistilor, pe lipsa in continuare a cadrului legal pentru marcarea de
trasee cicloturistice si pentru certificarea de unitati de cazare si de ghizi
cu specific de cicloturism, precum si pe problema lipsei sau caracterului
inadecvat al normelor legale si standardelor pentru infrastructuri de
biciclete, ce a condus la realizarea in multe orase din Romania a unor piste de
biciclete necorespunzatoare si altor amenajari ce nu se incadreaza in bunele
practici pe plan european si international. Integrarea europeana ca norme si
realitati pe linie biciclistica a fost subliniata dealtfel ca o necesitate
stringenta in majoritatea temelor abordate.
Au fost prezentate pe scurt numeroase proiecte concrete
derulate in diverse zone ale tarii sau planificate a fi lansate in perioada
urmatoare atat de catre ONG-uri de profil cat si de autoritati publice, pe
linie de biciclism urban, cicloturism si biciclism sportiv de masa. Una din
initiativele dezbatute a fost promovarea unui pachet legislativ de reglementari
privind regulile cu specific biciclistic din legislatia rutiera, privind
traseele cicloturistice, privind politicile publice de promovare a bicicletei
si privind infrastructurile biciclistice, sub forma unui proiect "Legea
bicicletei" si a unor norme de aplicare a acesteia la nivel de hotarare a
guvernului respectiv ordin ministerial, precum si a unui, standard tehnic de
specialitate.
Conferinta a inclus si mese rotunde pe tema colaborarii in
cadrul Grupului de Lucru "Mobile 2020" coordonat de REC Romania si
respectiv in cadrul Subgrupului de Lucru "biciclisti si pietoni" din
cadrul Grupului de Lucru "Mobilitate" ce isi desfasoara activitatea
la Primaria Municipiului Bucuresti, precum si o reuniune a Consiliului Director
al Federatiei Biciclistilor din Romania si sesiuni de dezbateri si schimb de
experienta.
Conferinta PRO VELO X s-a desfasurat in placuta ambianta
oferita de Teatrul "ARCA" si Clubul "La Scena" si s-a
inscris in cadrul campaniei "Velorutia Romana" derulata de Asociatia
"Bate Saua sa Priceapa Iapa" cu sprijinul Fundatiei pentru
Parteneriat si al Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe si in
cadrul proiectului "Mobile 2020" derulat de Centrul Regional de
Protectie a Mediului- REC Romania cofinantat de Uniunea Europeana in cadrul
programului Intelligent Energy Europe.
Federatia Biciclistilor din Romania (FBR) promoveaza
utilizarea bicicletei ca mijloc de transport cu rol utilitar şi recreativ
(cicloturism), apara si promoveaza interesele biciclistilor; promoveaza
transportul si mobilitatea durabila si un stil de viata activ si sanatos prin
utilizarea bicicletei. FBR reuneste organizatii neguvernamentale de profil din toate
zonele tarii si este afiliata la Federatia Europeana a Biciclistilor (ECF).
Presedintia FBR este asigurata de Clubul de Cicloturism "Napoca"
(CCN).
PRESEDINTE,
Radu Mititean
director executiv al Asociatiei "Clubul de Cicloturism
Napoca" (CCN)
tel. 0744-576836
e-mail: office@ccn.ro
ANEXA:
Spicuiri concrete din prezentarile sustinute in cadrul Conferintei PRO VELO X:
Spicuiri concrete din prezentarile sustinute in cadrul Conferintei PRO VELO X:
RADU MITITEAN,
presedinte al Federatiei Biciclistilor
din Romania director executiv al Clubului de Cicloturism "Napoca"
(CCN), a prezentat un scurt istoric
al demersurilor ONG de promovare a bicicletei in Romania in ultimele doua
decenii, punctand momentul infiintarii CCN in 1992, ca prima organizatie de
profil cicloturistic si biciclistic urban in Romania, a inceperii actiunilor de
lobby la nivelul Parlamentului pentru amendarea legislatiei rutiere (1994), a
lobby-ului la nivelul ministerului turismului pentru adoptarea cadrului legal
pentru marcarea traseelor cicloturistice si instituirea Retelei Nationale de
Trasee Cicloturistice Marcate din Romania RNTCMR (1998), a lobby-ului la
nivelul organismului national de standardizare si a ministerului lucrarilor
publice pentru actualizarea standardelor pentru infrastructuri pentru biciclete
(2001), a demersurilor de infiintare de alte organizatii locale de biciclisti
in Bucuresti (1996) si alte orase, a marsurilor biciclistilor clujeni (1998)
care au dobandit ulterior frecventa lunara ( din 2007), inceperii primei serii
de competitii de mountain bike de nivel national (Cupa Napoca 1996-2006),
afilierii la Federatia Europeana a Biciclistilor (1997), a lansarii Retelei
Europene de Trasee Cicloturistice de Lung Parcurs EUROVELO (1997) si a
acceptarii acesteia de catre institutiile UE ca parte a Sistemului European de
Transport TEN (2007), a infiintarii Coalitiei Nationale "ProVelo"
(2002), a dobandirii personalitatii juridice a Federatiei Biciclistilor din
Romania (2007) etc. De asemenea, Radu
Mititean a prezentat contextul international si european, legislatia,
standardele, bunele practici si politicile publice in domeniul biciclistic la
nivelul UE si a unor state dezvoltate si evolutia acestora in ultimele patru
decenii si lectiile ce pot fi invatate din experienta altor tari, precum si
documente de pozitie ale Federatiei Biciclistilor din Romania si Federatiei
Europene a Biciclistilor si precizari pe marginea prezentarilor facute de alti
participanti, in lumina situatiei din alte tari sau a evolutiilor trecute pe
plan national.
GEORGE CULDA,
presedinte al asociatiei "Bate Saua
sa Priceapa Iapa" si vicepresedinte al Federatiei Biciclistilor din Romania, a prezentat scopul si
obiectivele conferintei, accentuand nevoia de cunoastere reciproca si
colaborare intre tot mai numerosii actori implicati in ultimii ani in domeniul
promovarii bicicletei pentru a evita abordarile disparate sau divergente. De
asemenea, a prezentat contextul actual si oportunitatile de colaborare
intersectoriala pentru promovarea utilizarii bicicletei in Romania. De asemenea
a prezentat diversii invitati si temele pe care acestia au facut prezentari, a
sintetizat colaborarile multiple cu alte institutii si organizatii in ultimul
deceniu si a trecut in revista proiecte trecute, prezente si viitoare ale
asociatiei "Bate Saua" cum sunt "Velorutia", "Harta
Velo", "Marsul Velorutionarilor", "VelloBello",
"Coana Mita Biciclista in Turul Romaniei", "Cu Bicicleta la
Mare", " Pe Drumuri Romane din Ţara Moţilor", "Velorutia in
scoli", taberele si cursurile de biciclism pentru copii si adulti si
altele. Detalii si pe www.batesaua.ro si www.velorutia.ro
MAGDA BURLACU,
coordonator de proiect "Mobile 2020" din partea REC Romania, a prezentat proiectul in cauza - intalnirile de pana
acum, colaborarea cu partenerii bulgari, germani si olandezi, draftul
manualului pentru autoritati locale ce urmeaza sa fie editat in limba romana in
luna martie si difuzat primariilor interesate, cele patru sesiuni de informare
ce vor fi organizate in lunile urmatoare in diverse orase din tara si
perspectivele de continuare a activitatii grupului national de lucru pe teme
biciclistice "Mobile 2020" dupa finalizarea proiectului. Contextul
general al implicarii REC Romania in domeniul promovarii bicicletei a fost
prezentat de ANAMARIA STROIA,
directorul biroului local Romania al REC, iar continutul viitoarelor seminarii
ce vor fi sustinute in cadrul proiectului a fost prezentat de cei patru
traineri. Detalii si pe www.romania.rec.org
LUCIAN MANDRUTA,
director de marketing al Mediafax,
binecunoscut ca jurnalist dar mai putin ca biciclist urban dedicat de decenii
intregi, a prezentat, cu subtitlul "cicloturism, demonstratie sau
protest?" programul "Cu Bicicleta la Mare" organizat cu incepere
din 2007, eveniment intens mediatizat care a crescut an de an cantitativ si
calitativ in colaborare cu asociatia BateSaua, atingand sute de participanti,
si preconizat pentru 2013 a se desfasura in 27-28 aprilie, din nou pe ruta
Bucuresti - Amara - Constanta. A prezentat si alte initiative programate pentru
2013, cum sunt "Cu bicicleta de la Bucuresti la Veliko Tarnovo" sau
"Bike Camp la Susai".
CORNEL STANCIU,
director de programe turistice al Fundatiei
"ADEPT Transilvania" a prezentat proiectul de retea de trasee
cicloturistice pe trail-uri special construite si marcate pentru mountain
biking recreativ in zona podisului Tarnavelor (Crit - Mesendorf - Viscri -
Saschiz), ce are caracter de premiera la nivel national, si extinderea acesteia
in viitorul apropiat spre Sighisoara si alte localitati din zona, cu atingerea
unui total de 100 km de pista special construita pentru biciclism recreativ,
succesul programului, care a atras deja mii de cicloturisti, colaborarea cu
autoritatile locale si cele silvice, si importanta faptului ca s-a obtinut
interzicerea accesului cu ATV, motociclete enduro si alte mijloce motorizate
care sunt incompatibile cu atractivitatea si functionalitatea trail-urilor de cicloturism
montan realizate.Detalii si pe www.fundatia-adept.org Prezentarile au fost completate de
precizarile lui MIRCEA PALASAN, primar al comunei Bunesti, care a evidentiat
motivatia autoritatilor locale de a sprijini proiectul si implicarea concreta.
Detalii si pe www.primariabunesti.ro
ROMEO RADULESCU,
deputat in Parlamentul Romaniei si
fost primar al municipiului Ramnicu Valcea, a prezentat reteaua de piste de
biciclete realizate in ultimii ani in Rm.Valcea - circa 30 km cu plan de
extindere la 100 km, exclusiv la nivel de carosabil (nu pe trotuar cum eronat
au fost realizate in unele mari orase) si realizarea a 30 de parcaje publice de
biciclete si a unui sistem de bike sharing in colaborare cu Asociatia Green
Revolution. S-a prezentat si aducerea Turului Ciclist al Romaniei prin
Rm.Valcea si alte actiuni de promovare a bicicletei in zona, cum a fost Turul
Manastirilor sau Bike Fest Ramnicu Valcea. Detalii si pe www.romeoradulescu.ro
BOGDAN AHTOHE de
la Clubul Sportiv "Smart Athletic"
a prezentat pe scurt initiativa Winter TriChallenge Snagov, a carei a II-a editie
se desfasoara in 23.02.2013, si alte triatloane, ce includ probe de ciclism tot
mai populare, precum si proiectul "Bike School". Detalii si pe smartatletic.ro
si www.bogdanantohe.ro
Au fost prezentate pe scurt si initiative lansate de ALINA GORGHIU, deputat in Parlamentul Romaniei, precum "Burta Jos",
"Marsul Veloparlamentarilor" si "Legea Bicicletei", in
colaborare cu asociatiile Smart Athletic si Bate Saua sa Priceapa Iapa, precum
si implicarea in probleme actuale de biciclism urban in Bucuresti, cum este cea
a indicatoarelor de interzicere a accesului biciclistilor pe strazi pe a caror
trotuare au fost recent desfiintate asa-zisele piste de biciclete trasate
ilegal de autoritatile locale bucurestene - detalii si pe http://www.alinagorghiu.ro/2013/02/19/dilema-semnalizarii-pistelor-raspunsul-administratiei-strazilor/
DAN MURARU,
presedinte al Asociatiei Profesionale a Producatorilor, Importatorilor si
Comerciantilor de Biciclete din Romania (AsPIC
/ APPICBR) a prezentat organizatia si preocuparile ei, stadiul dezvoltarii
acestui domeniu in Romania (care a ajuns pe locul III in Europa la productia de
biciclete si accesorii, dupa Germania si Italia) precum si evenimente viitoare,
cum va fi ExpoBike ce va avea loc la RomAero Baneasa in 12-14 aprilie 2013.
Detalii si la www.industriabicicletei.ro si www.expobike.ro
LUCIAN VIZIANTE,
reprezentantul PRIMARIEI MUNICIPIULUI
SIBIU a prezentat evolutia infrastructurii biciclistice din Sibiu - de la
elaborarea primelor studii si planuri in 2002-2003 cu sprijinul Planwerk si CCN
Cluj, la realizarea primei piste pentru biciclete in 2007, in parcul Sub Arini,
conturandu-se treptat o retea de piste de biciclete, pe carosabil, ce a atins
56 km lungime, fiind preconizati pentru 2013 inca 16 km de noi piste. S-a
prezentat si implementarea unui proiect de biciclete comunitare I Love Velo, in
colaborare cu Asociatia Green Revolution, cu baza chiar in inima orasului,
pentru maxima accesibilitate si pentru turisti. Impreuna cu reprezentantul
CLUBULUI SPORTIV "SIBIU SPORT PROJECT" s-au prezentat si evenimentele
de promovare prin competitii de masa pentru ciclisti amatori, cum este Turul
Ciclist al Sibiului si initiativele de trasee cicloturistice marcate in judetul
Sibiu, cum sunt cele din zona Medias, din zona Cisnadioara si traseul tematic
"Emil Cioran". Detalii si pe www.sibiu.ro
CORNELIU BELCIUG,
director al Asociatiei "Green
Revolution" a prezentat proiectele "I Love Velo" si
"Student-O-Bike" de biciclete comunitare, derulate cu mult succes in
de mai multi ani in mai multe mari orase din tara, cu un total de peste 750.000
utilizatori unici ce au folosit aceste biciclete puse gratuit la dispozitie
publica. A anuntat ca in toamna, Green Revolution va implementa in premiera in
Romania un sistem de bike sharing automatizat in Bucuresti si ca a devenit
reprezentant al Next Bike, un cunoscut furnizor de tehnologie de profil pentru
sisteme de bike sharing. Green Revolution a elaborat un draft de manual si
standard pentru infrastructuri pentru circulatia bicicletelor, ce a fost
prezentat recent in Grupul de Lucru "Mobilitate" ce functioneaza pe
langa Primaria Municipiului Bucuresti si care poate fi consultat pe Internet,
si la care se asteapta propuneri de imbunatatire din partea celorlalte
organizatii si institutii interesate, pentru a fi definitivat si propus
autoritatilor spre oficializare, initial la nivel local al Municipiului
Bucuresti, ca Hotarare a Consiliului General, si ulterior si la nivel national,
ca act normativ emis de autoritatile centrale competente. De asemenea, Green
Revolution a anuntat ca se alatura ideii promovarii unei "Legi a
bicicletei" ca act normativ integrator a diverselor propuneri de modificare
si completare a legislatiei rutiere, turistice si de infrastructura, deja
elaborate de FBR, CCN, OPTAR, Green Revolution si alte organizatii, si apeleaza
la toate celelalte organizatii de profil sa se implice in elaborarea textului
unui asemenea proiect de lege. Detalii si pe www.greenrevolution.ro
TRAIAN GOGA de la
publicatia online Freerider.ro si
fost redactor al MBIKE Romania, ca jurnalist de specialitate biciclistica, a
prezentat o analiza a presei de profil, cu exemplificare pe cazul Freerider.ro
care a ajuns la peste 170.000 vizitatori unici pe luna, reflectand si gradul
tot mai ridicat de interes pentru bicicleta in Romania, unde a crescut puternic
in ultimii ani si numarul de utilizatori, dar si productia si comertul si
serviciile de profil, fiind in crestere puternica si competitiile de amatori,
dar si latura de performanta a ciclismului, inclusiv a celui de sosea, fiind de
remarcat rezultatele obtinute de exemplu la nivel mondial si paralimpic de
sportivul Eduard Novak.
Detalii si pe www.freerider.ro
IRINA DOBRITA de
la Asociatia EcoPolis a prezentat
recenta implicare in programe de promovare a bicicletei, cum este participarea
la Grupul de Lucru "Mobilitate" din cadrul Primariei Municipiului
Bucuresti, si proiectul "Bike My Way" derulat cu sprijinul
programului UE "Tineret in Actiune", in cadrul caruia elevi de la
trei licee bucurestene vor fi implicati in activitati de adovcacy in favoarea
utilizarii bicicletei, incluzand utilizarea tehnicilor moderne de documentare
si comunicare, activitatile de teren urmand a se derula in martie-aprilie si
urmand apoi componenta de influentare a politicilor publice cu obiective
concrete de facilitare a venirii la scoala cu bicicleta.
Detalii si pe www.ecopolis.org.ro
CALIN STEFANESCU,
de la Comisia Tehnica de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti a prezentat o sinteza a
preocuparilor de promovare a bicicletei la nivelul municipalitatii Capitalei,
subiect de care s-a ocupat intensiv in ultimii ani, inclusiv in infiintarea si
fuctionarea Grupuluui de Lucru "Mobilitate".(si subgrupului
"Pietoni si Biciclisti") ce vizeaza politicile de transport la nivel
metropolitan, pe o raza de peste 50 km in jurul Bucurestiului, cu perspectiva
de 15-20 de ani. A subliniat puterea lobby-ului altor categorii de participanti
la traficul rutier si nevoia unei actiuni mai puternice de advocacy din partea
organizatiilor pro-biciclistice.
MARIAN IVAN de la
Asociatia OPTAR a prezentat intensa
activitate din cei doi ani de functionare, cu accent pe campania contra pistelor
de biciclete aberant amplasate de trotuare in ultimii ani de municipalitatea
bucuresteana, aflate acun in buna parte in curs de desfiintare cu importanta
contributie a OPTAR. De asemenea, a prezentat ideea de retea de Drumuri Verzi
in Bucuresti si imprejurimi, proiect pe care OPTAR urmeaza sa il lanseze in
perioada urmatoare si la a carui conceptie si implementare doreste colaborarea
altor organizatii interesate. Detalii si pe www.optar.ro
ADRIAN NANULESCU
de la Federatia Romana de Triatlon a prezentat scopul, obiectivele si realizarile
acestei federatii tinere, greutatile intampinate din partea autoritatilor
guvernamentale, dar si puternica dezvoltare si marele potential al diverselor
forme din sfera triatlonului, sport in cadrul caruia ciclismul este o
componenta de baza. De asemenea, Adrian Nanulescu a prezentat modul in care
bicicleta i-a schimbat viata si cum o asemenea transformare pozitiva sta la
indemana omului modern amenintat de sedentarism, stres si viata nesanatoasa.
Detalii si pe frtri.ro
SERBAN CIUSCA de
la Federatia "Urmeaza-ti Pasiunea"
a prezentat organizatia, obiectivele ei .- de exemplu declararea oficiala a
unei "Zile a Pasiunii" ca sarbatoar legala in care cetatenii sa se
poata dedica pasiunilor lor, A subliniat ca din sutele de pasiuni promovat de
federatie, cea pentru biciclete este in top5 al nivelului de interes, fapt ce a
determinat si organizarea de activitati specifice cum este in Bucuresti
reuniunea saptamanala "Martea biciclistilor" cu varianta dinamica
City Bike Flash Mob. Federatia, avand expertiza remarcabila in comunicarea
moderna, ofera organizatiilor de promovarea bicicletei realizarea si difuzarea
gratuita de mini-materiale video de promovare a bicicletei si activitatii lor.
Detalii si pe www.pasiunea.eu
MONICA OREVICEANU,
de la Ministerul Dezvoltarii Regionale
si Administratiei Publice, arhitect si urbanist cu vasta experienta in
institutiile centrale stiintifice si administrative de profil si trainer in
cadrul proiectului Mobile 2020, a prezentat evolutia si stadiul actual pe plan
european si national al conceptelor de plan de mobilitate urbana durabila
(SUMP) care ar trebui reglementat si de Legea 350 / 2001 privind urbanismul si
amenajarea teritoriului. A subliniat caracterul invechit al standardelor,
legislatiei si politicilor publice de profil in Romania, nivelul inca redus de
know-how pe teme de mobilitate urbana durabila in general si de mobilitate
biciclistica in special la nivelul comunitatii urbanistilor si inginerilor de
transporturi si absenta in Romania a profesiei de "manager de
mobilitate" deja consacrata in tarile dezvoltate. A prezentat diverse
documente ale Uniunii Europene, cum este Cartea Alba a Transporturilor din
2011, care abordeaza prima oara - desi inca timid - si mobilitatea urbana
(considerata mai demult ca nefiind de interes UE) alaturi de domeniile
"clasice" (transport rutier, feroviar, naval, aerian si intermodal),
A prezentat si studii de caz ca exemple pozitive in Romania la nivel
conceptual, cum este planul de mobilitate in zona centrala a Ploiestiului, unul
din cele 5 orase din Romania sprijinite in acest domeniu prin programul UE
"Civitas".
SERBAN IONESCU de
la Organizatia "Mare Nostrum"
Constanta, vicepresedinte al Federatiei
Biciclistilor din Romania si trainer in proiectul "Mobile 2020" a
prezentat si supus dezbaterii participantilor la conferinta solutiile tehnice
pentru infrastructurile biciclistice urbane conturate in proiectul mentionat,
si care vor fi incluse in manualul de proiect si expuse in detaliu in seria de
seminarii ce vor fi tinute in tara in lunile urmatoare. Solutiile au fost
identificate si cu ajutorul consultantilor germani si olandezi si posibilitatea
de implementare practica in contextul actualei legislatii rutiere din Romania
si terminologia care va fi utilizata in versiunea romana a manualului vor face
obiectul consultarilor REC Romania cu Federatia Biciclistilor din Romania. Alte
capitole din viitorul manual si training au fost prezentate de alti traineri
Mobile 2020 - STEFAN PETRUTIU si BOGDAN BARBU.
FLORIN GEORGESCU
de la Asociatia "Tandem" a
prezentat a prezentat importanta bicicletei ca factor de mobilitate si
incluziune sociala pentru persoanele cu dizabilitati, inclusiv din prisma
perspectivei proprii, ca nevazator care insa a putut strabate pe bicicleta tandem
intreaga Europa pana in Marea Britanie, si participa la concursuri cicliste cu
proba de tandem, gratie camaradului sau de ture si de activitate de advocacy in
cadrul asociatiei - inimosul ALEXANDRU
RACANEL, care a prezentat si el scopul, realizarile si obiectivele
asociatiei "Tandem", sprijinul initial primit de la Asociatia
"Bate Saua" si planurile de viitor ale asociatiei. Detalii si la asociatiatandem.wordpress.com
IORDANA LEAHU,
presedinte al Asociatiei IasiBike, a
prezentat obiectivele, proiectele si realizarile asociatiei, printre care
numeroasele marsuri biciclstice, competitii cicliste si excursii in
imprejurimile Iasiului, situatia si perspectivele biciclismului urban in Iasi
ca infrastructuri si politici locale si ale cicloturismului in zona Moldovei si
dificultatile intampinate in activitatea de advocacy pro-biciclistic la nivelul
autoritatilor locale din zona. Detalii si pe www.iasibike.ro
CRISTIAN STASISIN,
secretar al Asociatiei "Brasovul
Pedaleaza" a prezentat si el sitatia si perspectivele utilizarii
bicicletei in Brasov si in imprejurimi, atat din punct de vedere utilitar, al
bicicletei ca vehicul cotidian de deplasare urbana, cat si recreativ, pentru
cicloturism clasic, de sosea, si cicloturism montan, domenii de care asociatia
Brasovul Pedaleaza se ocupa intensiv, reusind si sa convinga autoritatile
locale sa dezvolte in ultimii ani piste pentru biciclete la nivel de carosabil,
cu caractere mult mai adecvate fata de primele infrastructuri de profil, ce
prezentau mari eficiente. Detalii si pe www.brasovulpedaleaza.ro
IOAN CRETU a
prezentat preocuparile si realizarile biciclistice ale Asociatiei "Mai Bine" Iasi, cu accent pe
critical mass-urile si alte evenimente publice, dar si pe activitatile de lobby
la nivel local. De asemenea, a prezentat si noua Asociatie a Biciclistilor din Vaslui, in curs de dobandire a
personalitatii juridice, si actiunile acesteia din prezent si cele programate
in viitorul apropiat, legate atat de cicloturismul in zona Vasluiului, cat si
de infrastructura biciclistica in Vaslui. Detalii si pe www.maibine.eu si
respectiv www.facebook.com/Clubul.Biciclistilor.Vasluieni