Author: CCN
•3/06/2012 02:22:00 a.m.

Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca    web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836   e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675  RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================

PRIMARIA CLUJEANA JOACA ALBA-NEAGRA
CU  INFRASTRUCTURILE PENTRU CIRCULATIA BICICLETELOR

Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN) atrage din nou atentia Primariei clujene cu privire la modul adesea haotic de semnalizare a infrastructurilor pentru circulatia bicicletelor in oras, ceea ce poate pune in pericol siguranta biciclistilor si descuraja utilizarea acestui vehicul nepoluat ca mod de deplasare cotidiana in oras.

La sfarsitul anului 2011, in p-ta Avram Iancu colt cu bd. 21 Decembrie 1989, pe sensul spre p-ta Marasti, s-a plasat sub indicatorul "accesul interzis" avand aditionalul "cu exceptia RATUC" si mult-asteptatul indicator aditional cu pictograma bicicleta, fiind astfel permisa circulatia cu bicicleta si din p-ta Avram Iancu spre piata Marasti, care pana atunci era permisa pe acest bulevard numai mijloacelor de transport in comun. In acest mod, Primaria a dat curs unei doleante mai vechi a CCN  de a prelungi regimul de banda comuna pentru transportul in comun si biciclete pe axa vest-est a orasului si pe aceasta portiune.

In schimb, s-a plasat la intersectia str. Memorandumului cu str.Gh.Sincai, pe sensul de mers spre p-ta Unirii, un indicator "accesul interzis" fara vreun aditional. Prin urmare, conform legislatiei rutiere, pe banda cu sensul spre cart. Marasti teoretic nu ar mai putea sa se deplaseze in mod legal nici bicicletele, cum au putut in ultimii ani, dar nici autobuzele si troleibuzele!? Cu alte cuvinte, conform aberantei semnalizari rutiere actuala, banda comuna pentru biciclete si mijoace de transport in comun care incepe la Primarie, la colt cu str. Petru Maior, ar tine doar cateva zeci de metri, pana la coltul cu str. Gh.Sincai, unde mijloacele de transport in comun si bicicletele ar fi nevoite sa vireze la dreapta spre p-ta Lucian Blaga, iar pe str. Memorandumului, pe sensul spre p-ta Unirii, nu ar mai avea voie sa circule legal niciun vehicul, banda respectiva urmand a sta goala?

Sunt multe alte exemple de aberatii, semnalate deocamdata in zadar autoritatilor, pentru ca nu au fost corectate. Inca o mostra poate fi admirata la intersectia str. Iuliu Hatieganu cu str.Clinicilor: Sub indicatorul "stop" este plasat aditionalul constand intr-o pictograma cu bicicleta. Aceasta ar insemna, conform actualei legislatii rutiere, ca indicatorul e valabil numai pentru biciclete, si alte vehicule nu ar mai fi tinute sa opreasca, desi e greu de crezut ca intentia reala era de a se institui un indicator "stop" numai pentru biciclisti...

In plus, nedemontarea sau neacoperirea indicatoarelor "pista pentru biciclete" pe parcursul iernii, cand multe dintre piste au fost blocate cu zapada si gheata si nu au fost curatate, a creat situatii paradoxale si legal inacceptabile pentru biciclete, cand indicatorul le obliga sa utilizeze pista desi ea era legal interzisa lor din cauza ca avea portiuni acoperite cu zapada sau gheata sau era fizic inaccesibila din cauza gramezilor de zapada depozitata pe pista...

Speram ca edilii sa verifice si corecteze curand aceste anomalii. Un inventar complet nu il putem avea din cauza ca nu putem sti care ar trebui sa fie indicatoarele rutiere si pozitionarea lor de-a lungul cailor de comunicatie de interes biciclistic semnificativ in Cluj-Napoca, pentru ca Primaria Cluj-Napoca refuza in continuare sa ne furnizeze un inventar detaliat al elementelor de semnalizare rutiera pentru biciclete pe care le-a plasat in ultimii ani. Am solicitat oficial aceste informatii dinnou in toamna anului 2011 iar refuzul tacit al autoritatilor ne-a obligat sa ne adresam instantelor judecatoresti, procesul fiind pe rolul Tribunalului Cluj. In 19 martie 2012 este urmatorul termen in acest proces pe care CCN l-a deschis contra municipalitatii clujene pe tema liberului acces la informatii de interes public in baza Legii 544 / 2001, vizand chiar infrastructurile pentru biciclete.

RADU MITITEAN
director executiv – tel. 0744-576836
, , |
Bookmark and Share
This entry was posted on 3/06/2012 02:22:00 a.m. and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.