•1/21/2013 12:57:00 a.m.
Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================
NOUL COD RUTIER - DEZINFORMARI PRIVIND REGULILE APLICABILE BICICLISTILOR
In 19 ianuarie 2013 au intrat in vigoare o serie de modificari ale legislatiei rutiere, dar au fost prezentate adesea foarte distorsionat in mass-media si pe diverse site-uri de Internet. Printre altele, s-a vehiculat intens informatia ca s-ar fi instituit diverse obligatii si sanctiuni pentru biciclisti, desi in realitate regulile aplicabile acestora nu au suferit absolut nicio modificare!
Astfel, prin Legea 203 / 2012 publicata in Monitorul Oficial nr. 760 din 12 noiembrie 2012, s-au adus, cu efect juridic in 19.01.2013, cateva modificari si completari la Ordonanta de Urgenta nr. 192 / 2002 privind circulatia pe drumurile publice, numita adesea si "Codul Rutier" - termen neoficial, folosit insa mult in presa si in randurile publicului, nefiind nicidecum adoptat insa vreun "nou cod rutier".
Modificarile vizeaza insa numai cateva teme, ca de exemplu permisele de conducere si regimul mopedelor (acestea nemaifiind asimilate bicicletelor in nicio privinta, ci fiind considerate autovehicule, si prin urmare nemaiavand drept legal de acces pe pistele de biciclete),
niciuna insa legata specific de biciclete. Confuziile deriva probabil in principal prin redarea in Legea 203 / 2013 a unor articole care fac referire la biciclete: de fapt sunt articolele deja existente in OUG 195 / 2002 inaintea aparitiei Legii 203/ 2013, din care s-a eliminat cuvantul "mopede" si atat, neaducand vreo modificare relativ la biciclete.
In concluzie sunt lipsite de orice temei afirmatiile facute in multe publicatii online sau clasice sau in emisiuni din domeniul audiovizual de genul "incălcarea regulilor de circulaţie pe bicicletă VA FI şi ea sancţionată...", "Noile reguli de circulaţie prevăd că, dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă" sau " Codul rutier mai include in categoria contraventiilor care vor fi sanctionate cu amenzi din clasa a III-a de sanctiuni (de la 6 la 8 puncte-amenda) si ”nerespectarea normelor privind circulatia bicicletelor".
Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN), atat in nume propriu, cat si in numele Federatiei Biciclistilor din Romania (FBR) a carei presedintie o asigura, isi exprima multumirea ca, in ciuda afirmatiilor vehiculate, Legea 203 / 2012 nu a introdus noi restrictii, sanctiuni sau alte prevederi nefavorabile biciclistilor, dar totodata isi exprima si regretul ca s-a pierdut inca o ocazie de a imbunatati cadrul legal in ceea ce priveste regulile de interes specific pentru biciclisti, pentru ca a fost si este nevoie de foarte multe modificari si completari, dar in favoarea biciclistilor.
Subliniem ca Romania are una din cele mai nefavorabile legislatii rutiere in privinta biciclistilor si pietonilor, care sunt categorii de participanti la trafic necesari a fi protejati si promovati in dauna autovehiculelor, in contextul preocuparii statelor dezvoltate pentru promovarea unei mobilitati durabile in era post-automobilistica. Din pacate, Romania face discordanta si promoveaza politici specifice anilor '50, ce incurajeaza si promoveaza traficul motorizat, fiind inca prizoniera mentalitatilor paguboase ale erei automobilistice, dar este imperios ca acasta directie gresita sa fie corectata.
Reamintim ca CCN si alte organizatii ale biciclistilor, sub egida Federatiei Biciclistilor din Romania (FBR) si Federatiei Europene a Biciclistilor (ECF), au inaintat Parlamentului si Guvernului in mod repetat propuneri de modificare si completare a legislatiei rutiere, in vederea alinierii ei la bunele practici la nivelul tarilor dezvoltate, insa autoritatile nu le-au dat curs, nici nu au prea acceptat nu dialog, ba nici macar nu si-au respectat obligatiile legale de a raspunde argumentat, fie si negativ, acestor propuneri.
Organizatiile biciclistilor insista in continuare pe necesitatea modificarii legisaltiei rutiere in directia bunelor practici acceptate in statele dezvoltate din UE si fac din nou un apel public la Parlament si Guvern sa analizeze propunerile inaintate si sa dialogheze pentru gasirea celor mai bune solutii pentru o mobilitate durabila in Romania.
19.01.2013
av. Radu Mititean
director executiv - Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN)
presedinte - Federatia Biciclistilor din Romania (FBR)
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================
NOUL COD RUTIER - DEZINFORMARI PRIVIND REGULILE APLICABILE BICICLISTILOR
In 19 ianuarie 2013 au intrat in vigoare o serie de modificari ale legislatiei rutiere, dar au fost prezentate adesea foarte distorsionat in mass-media si pe diverse site-uri de Internet. Printre altele, s-a vehiculat intens informatia ca s-ar fi instituit diverse obligatii si sanctiuni pentru biciclisti, desi in realitate regulile aplicabile acestora nu au suferit absolut nicio modificare!
Astfel, prin Legea 203 / 2012 publicata in Monitorul Oficial nr. 760 din 12 noiembrie 2012, s-au adus, cu efect juridic in 19.01.2013, cateva modificari si completari la Ordonanta de Urgenta nr. 192 / 2002 privind circulatia pe drumurile publice, numita adesea si "Codul Rutier" - termen neoficial, folosit insa mult in presa si in randurile publicului, nefiind nicidecum adoptat insa vreun "nou cod rutier".
Modificarile vizeaza insa numai cateva teme, ca de exemplu permisele de conducere si regimul mopedelor (acestea nemaifiind asimilate bicicletelor in nicio privinta, ci fiind considerate autovehicule, si prin urmare nemaiavand drept legal de acces pe pistele de biciclete),
niciuna insa legata specific de biciclete. Confuziile deriva probabil in principal prin redarea in Legea 203 / 2013 a unor articole care fac referire la biciclete: de fapt sunt articolele deja existente in OUG 195 / 2002 inaintea aparitiei Legii 203/ 2013, din care s-a eliminat cuvantul "mopede" si atat, neaducand vreo modificare relativ la biciclete.
In concluzie sunt lipsite de orice temei afirmatiile facute in multe publicatii online sau clasice sau in emisiuni din domeniul audiovizual de genul "incălcarea regulilor de circulaţie pe bicicletă VA FI şi ea sancţionată...", "Noile reguli de circulaţie prevăd că, dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă" sau " Codul rutier mai include in categoria contraventiilor care vor fi sanctionate cu amenzi din clasa a III-a de sanctiuni (de la 6 la 8 puncte-amenda) si ”nerespectarea normelor privind circulatia bicicletelor".
Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN), atat in nume propriu, cat si in numele Federatiei Biciclistilor din Romania (FBR) a carei presedintie o asigura, isi exprima multumirea ca, in ciuda afirmatiilor vehiculate, Legea 203 / 2012 nu a introdus noi restrictii, sanctiuni sau alte prevederi nefavorabile biciclistilor, dar totodata isi exprima si regretul ca s-a pierdut inca o ocazie de a imbunatati cadrul legal in ceea ce priveste regulile de interes specific pentru biciclisti, pentru ca a fost si este nevoie de foarte multe modificari si completari, dar in favoarea biciclistilor.
Subliniem ca Romania are una din cele mai nefavorabile legislatii rutiere in privinta biciclistilor si pietonilor, care sunt categorii de participanti la trafic necesari a fi protejati si promovati in dauna autovehiculelor, in contextul preocuparii statelor dezvoltate pentru promovarea unei mobilitati durabile in era post-automobilistica. Din pacate, Romania face discordanta si promoveaza politici specifice anilor '50, ce incurajeaza si promoveaza traficul motorizat, fiind inca prizoniera mentalitatilor paguboase ale erei automobilistice, dar este imperios ca acasta directie gresita sa fie corectata.
Reamintim ca CCN si alte organizatii ale biciclistilor, sub egida Federatiei Biciclistilor din Romania (FBR) si Federatiei Europene a Biciclistilor (ECF), au inaintat Parlamentului si Guvernului in mod repetat propuneri de modificare si completare a legislatiei rutiere, in vederea alinierii ei la bunele practici la nivelul tarilor dezvoltate, insa autoritatile nu le-au dat curs, nici nu au prea acceptat nu dialog, ba nici macar nu si-au respectat obligatiile legale de a raspunde argumentat, fie si negativ, acestor propuneri.
Organizatiile biciclistilor insista in continuare pe necesitatea modificarii legisaltiei rutiere in directia bunelor practici acceptate in statele dezvoltate din UE si fac din nou un apel public la Parlament si Guvern sa analizeze propunerile inaintate si sa dialogheze pentru gasirea celor mai bune solutii pentru o mobilitate durabila in Romania.
19.01.2013
av. Radu Mititean
director executiv - Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN)
presedinte - Federatia Biciclistilor din Romania (FBR)