Author: CCN
•6/09/2010 02:11:00 a.m.
Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 119 / A / 1992
====================================

MINI-GHIDUL POLUATORULUI IN LUPTA CONTRA ONG DE MEDIU

- Pamflet la adresa firmelor si autoritatilor care vor
sa anihileze sectorul ONG militant de mediu -

In ultima vreme se manifesta foarte pregnant diverse strategii si
tactici prin care autoritati publice, partide politice si mai ales
anumiti operatori si grupuri de interese economice incearca in mod
activ, mai mult sau mai putin direct si vizibil, sa decredibilizeze
ONG-urile de mediu militante si implicit ideile, afirmatiile si
solicitarile lor.

Unora mai versati, aceste tehnici le sunt cunoscute si relativ usor
identificabile, altor organizatii si lideri ONG ele nu le sunt evidente
si risca sa le devina victime. De asemenea, publicul larg nu prea este
suficient de "vaccinat" la manipularile pe aceasta linie, iar
politicienii si jurnalistii, desi teoretic ar trebui sa fie foarte
versati la asemenea tactici si sa le identifice usor si sa nu le cada
victima, se intampla sa fie si ei convinsi sau cel putin bagati in dubiu
de ele, in mod real ( nu vorbim de cei care, din interes, se prefac
convinsi, desi in sinea lor au realizat ca e doar minciuna si manipulare).

Prin urmare am considerat util un mic inventar de asemenea tactici de
"lupta contra ONG-urilor". Este scris pe cazul concret al ONG de mediu
militante, pe care doresc sa le contracareze anumite mari firme puternic
poluoatoare si autoritatile publice aflate in prea stransa si nepermisa
legatura cu ele, dar in esenta majoritatea chestiunilor sunt aplicabile
oricaror ONG militante.

Am ales de aceasta data sa redactam materialul nu in obisnuitul nostru
stil tehnic-administrativ, analitic, riguros si mai "sec", ci sub forma
mai "comerciala", cu iz de pamflet. Esenta este insa riguroasa si ne-o
asumam pe deplin si putem furniza, la cerere, si exemple concrete pe
care ne-am bazat in redactare....

Totusi, orice asemanari de denumiri sau situatii din cuprinsul
mini-ghidului anexat cu persoane fizice si juridice reale sunt desigur
INTAMPLATOARE si nu ne asumam nicio raspundere pentru evetualele
paralele pe care unii cititori rauvoitori le-ar putea face cu cazuri
concrete... Ca doar nu suntem asa de neinspirati incat sa ne lansam in
nominalizari pentru sustinerea carora nu avem un probatoriu "beton" si
deci ne-am expune acuzei de comitere a unor fapte penale sau delicte
civile...

Radu Mititean
director executiv CCN

ANEXA:
Mini-ghidul poluatorului in lupta contra ONG-urilor de mediu
- pamflet -
========================================
[pamflet redactat de Radu Mititean / Asociatia turistica sportiva civica
si ecologista CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN) - iunie 2010]

POLUAREA SA
bd. Victoria Capitalismului de Clan nr. 0
sector 7, Shpaganesti
Romanica
....@com.ro
....@gov.ro


MINI-GHIDUL POLUATORULUI IN LUPTA CONTRA ONG-URILOR DE MEDIU

Dragi patroni, administratori, directori si PR-ist de mari firme
poluatoare sau cu alte activitati care dauneaza grav mediului, dar umple
buzunarul nostru, al actionarilor nostri si al demnitarilor, inaltilor
functionari publici si altor persoane influente aflate cu noi in
"parteneriate" de diverse moduri,

Noi, concernul POLUAREA SA, pe care ne cunoasteti destul de bine pentru
a nu mai avea nevoie de prezentari, ne confruntam de multa vreme cu
critici publice, actiuni administrative si judiciare si alte chestiuni
suparatoare din partea unor ONG-uri de mediu de tip militant.

Spre norocul nostru, sunt putine si destul de slabe, cum e de fapt tot
sectorul ONG-istic "pe bune". Cu toate acestea, desi acum cativa ani
credeam ca vor sucomba cu totul si vor lasa locul numai "Societatii
civile alternative" la a carei edificare contribuim generos si noi si
alti operatori economici, alaturi de autoritatile publice, partide
politice si patronate, putem afirma ca un anumit numar nu doar ca
supravietuieste dar se manifesta activ in continuare si chiar sunt semne
de revigorare a acestei categorii periculoase, in conditiile in care
bizonizarea cetatenilor nu este inca suficient de profunda si
durabilitatea anesteziei psihocivice ar putea fi compromisa de aceste
focare. Prin urmare, in virtutea principiului preventiei, consideram ca
ar trebui sa facem un efort suplimentar colectiv in aceasta directie,
pana nu devine un adeversar redutabil acest sector militant ONG real si
inca activ...

Am avut in acest sens consultari cu partenerii nostri de afaceri
CONTRAMEDIU SA, AQUAPOLUT AG, BIOCIDUL SRL, PEISAJ DISTRUCT GmbH si
ANTIBIODIV LTD, precum si cu structurile publice cu care colaboram
constant si benefic, printre care amintim Ministerul Degradarii Mediului
si Padurilor, Regia Nationala a Despaduririlor, Autoritatea Nationala
"Betoanele Romane", Comisia Nationala pentru Scaparea de sub Control a
Activitatilor Nucleare, Garda Nationala AntiMediu, Ministerul
Subdezvoltarii Regionale si Prevenirii Turismului, Ministerul Risipei,
Comertului cu Indulgente si Mediului de Afaceri Dubioase, Ministerul
Agrianticulturii si Subdezvoltarii Rurale, Agentia Nationala de
Inrautatiri Funciare, Ministerul Haosului Administrativ si Internarilor,
Serviciului Roman de Dezinformare, Ministerul Injustitiei si, desigur,
Agentia Nationala de Taierea Frunzelor la Caini si Oficiul de Stat
pentru Frecatul Mentei.

Ca un prim rezultat practic al demersurilor pentru starpirea ONG de
mediu militante, am elaborat un draft de mini-ghid de lupta contra ONG
de mediu, urmand ca in cadrul worksopurilor pe care le vom organiza si
la care veti fi invitati, sa il dezvoltam, definitivam si sa il
completam cu studii de caz si modele de buna practica in reprimarea sau
eclipsarea ONG militante de mediu, pe baza experientei autohtone si
internationale, in special a celei dobandite in tarile africane,
sudamericane si alte zone asimilabile protectoratului corcodusier
Romania ( care inca figureaza oficial ca stat "independent, suveran...
stat de drept, democratic si social" bla bla bla).

Contributiile Dvs. sunt asteptate cat mai repede, inaintea inceperii
workshopurilor. Unii ne-au si trimis: Multumim companiei Verdea Montana
Glod Corporation pentru exemplele deja furnizate si asteptam si de la
altii dintre Dumeavoastra contributii practice la acest ghid.

Iata cateva spicuiri din acest ghid aflat in faza de draft:

A. METODE ENTRY-LEVEL DE COMBATERE A ONG DE MEDIU MILITANTE PRIN
COMUNICARE PUBLICA DESPRE ELE:

- Ii declari niste frustrati ratati social care vor sa se remarce si sa
li se dea importanta si nu sunt in stare sa faca ceva constructiv in alt
domeniu si atunci protesteaza de dragul protestului pentru a fi bagati
in seama, si carora nu le pasa de fapt de mediu;

- Ii declari niste inculti analfabeti ecologic, care nu stiu ce vorbesc
si care nu isi dau seama ca tu compania X nu doar ca activezi in limite
legale, dar nici nu daunezi deloc mediului, ba faci de fapt un mare bine
mediului;

- Ii declari niste rauvoitori in solda concurentei, care vrea sa te
scoata in acest fel de pe piata in mod indirect ca sa se extinda ei,
care sunt adevaratul inamic al mediului;

- Ii declari ca fiind in solda inamicilor politici ai autoritatilor care
te sprijina sau a partidului de care e apropiat patronul firmei;

- Ii declari niste santajisti care vor prin campaniile lor doar sa te
forteze sa le dau sponsorizari;

- Ii declari niste anarhisti eco-teroristi care fac atmosfera ca sa isi
justifice moral viitoare actiuni ilegale la care vor sa recurga sub
pretextul ca pe cai normal de apel la autoritati si campanii mediatice
si alte mijloace pasnice legale nu si-au atins scopurile, pe cand ei de
fapt fac declaratii false si cereri nerezonabile tocmai ca sa poata fi
satisfacute, pentru ca ei de fapt vor violenta, anarhie, tulburari;

- Ii declari inamici ai dezvoltarii si ai bunastarii comunitatii, pe
care vor sa o readuca in comuna primitiva, ca numai acolo nu se polueaza
mediul;

- Ii declari sovini / xenofobi (sau doar inselati de nationalistii care
promoveaza sloganul "nu ne vindem tara") ca nu vor sa se dezvolte
investitiile straine atat de necesare si benefice comunitatii si natiunii;

- Ii declari in solda / agentura a statului strain M sa N care vrea sa
moara firma ta ca sa se infiga firmele sale ca sa faca profit sugand
ei sangele poporului si averea nationala, sau / si ca prin acele firme
sa se infiltreze si sa controleze economic tarisoara noastra;

- Ii declari nostalgici / criptocomunisti care nu vor sa propaseasca si
la noi capitalismul multilateral dezvoltat de nobile traditii
sudamericane ( si arat ca liderii organizatiilor au fost in adolescenta
UTC-isti, parintii lor membri PCR etc.)

- Ii declari ca nepasatori fata de suferinta mediului, pentru ca dau din
gura in loc sa mearga la adunat gunoiul pe care il arunca altii si la
plantat pomii pe care ii taie altii...

- Ii declari ca insensibili la nevoile cetatenilor, si deci inumani si
cruzi, pe motiv ca e imoral sa iti pese de buruieni si ganganii si
bolovani cand unii nu au loc de munca si deci sufera de frig si foame...

- Ii declari vinovati pentru lipsa de performanta a autoritatilor
publice, pe motiv ca acestea de aceea nu isi fac adecvat datoria, ca
sunt hartuite de aceste ONG-uri, care le consuma timpul si resursele, ca
daca ar fi lasate in pace sau ajutate fara critici, in final ar fi totul
OK pentru mediu

[ asteptam idei de completare a listei]

B. METODE DE NIVEL MEDIU DE CONTRACARARE A ONG DE MEDIU MILITANTE

- Fabricare (mediatica sau prin plasare de "ponturi") de probleme de
mediu false dar aparent "strigatoare la cer" care sa atraga ONG-urile de
mediu in declaratii publice pline de indignare si apoi relevarea
inexistentei problemei, astfel ca organizatiile care "au picat in plasa"
sa fie expuse public ca naive, neprofesionsite, fraiere, sau ca
alarmiste si promovand minciuni

- Deturnare a atentiei spre chestiuni secundare / neesentiale si
prezentarea lor ca fiind importante, trimitere de apeluri lacrimogene de
la public spre ONG-uri pentru a se implica, si astfel tinerea lor
"ocupate" si fara timp sa observe sau sa se ocupe de problemele de
esenta si strategice sau cu adevarat grave de mediu

- Hartuire, decredibilizare sau intimidare a liderilor, sadirea
neincrederii si crearea de conflicte interne si alte moduri de
subversiune interna a organizatiilor

- Actiune directa fizica, psihologica sau mediatica impotriva "nucleului
dur" de militanti si lideri, prin metodele recomandate de art. 178, 179,
180, 184, 189, 193, 194, 205 si 206 din actualul Cod Penal. Nu se
recomanda decat in extremis recugerea la metodele recomandate de art.
175, 181, 182, 183 si 197, din cauza riscului de a "face valuri" si a
"crea martiri", prin obtinerea nedorita a unui efect de atatare in loc
de cel scontat, de intimidare si descurajare.

- Actiune directa fizica impotriva resurelor materiale ale
organizatiilor, prin metodele recomandate de art. 208, 209, 217, 219 Cod
Penal. Din motivele expuse anterior nu se recomanda metodele de la art.
211 si 218 ( a se vedea experienta nefericita a serviciilor francineze
in cazul vasului "Snowbow Warrior").

- Obtinerea concursului autoritatilor publice partenere, care sa aplice
metodele administrative de tip "controale in suveica" si "controale cu
exces de zel" si alte asemenea metode de hartuire administrativa, iar
daca nu se obtin rezultatele scontate, sa adopte fata de / aplice
ONG-urilor si ONG-istilor recalcitranti atitudinile / metodele de
convingere descrise la art. 246, 247, 250 si 266 Cod Penal, nefiind insa
recomadate cele de la art. 248, 267 si 267^1, si recomandandu-se
prudenta in utilizarea contra ONG de mediu a metodelor recomandate noua
de art. 259, 260, 261 si 268 Cod Penal. In schimb se recomanda
utilizarea pe larg a tehnicilor moderne din sfera IT, descrise in
legislatia speciala privind infractiunile informatice.

- Inscenarea unor fapte grave de natura penala care sa para comise de
ONG-uri si ONG-isti va fi rezervata cazurilor extreme si va fi foarte
atent pregatita, pentru a nu fi devoalata. Preferabile sunt inscenarea
unor fapte multiple dar de gravitate redusa, unde insa e nevoie de mult
timp pentru demonstrarea nevinovatiei, a unor fapte condamnate de morala
publica, nu insa si juridic ( ca sa se sugereze ca cei declarati
vinovati scapa nepedepsiti din cauza lacunelor legii) sau inscenarea de
delicte civile sau asmutirea unor persoane fizice si a unora juridice de
drept privat de a deschide actiuni civile contra ONG-ului recalcitrant
pentru daune imaginare dar mai greu infirmabile... Si orice alte
asemenea tactici de hartuire judiciara

C. METODE AVANSATE DE LUPTA ANTI-ONG.

C.1 STUDIU DE CAZ: SPRIJINIREA ONG-ului IN LUPTA ACESTUIA CONTRA TA
INSUTI CA FIRMA POLUATOARE

La prima vedere pare nelogic si absurd. Totusi poate fi o subtila
strategie pe termen lung de captatio benevolensis sau chiar de
neutralizare sau decredibilizare a unor oponenti.

De exemplu eu sunt firma mare poluatoare X, care sunt "bine adaptata la
mediu" si cu un buget adecvat de spagi rezolv ca autoritatile de mediu
sa fie "ingaduitoare" cu modul in care respect eu legislatia, si cu un
buget bunicel de PR imi asigur si o imagine buna la publicul larg ( mai
sponsorizez un festival al berii, mai o gradinita, mai o activitate de
asa-zis CSR cu privire la care insist ca nu e doar o sponsorizare cu
socpul de a imi promova imaginea, ci mie companie imi pasa de comunitate
etc.).

Numai ca am o problema ca ONG-urile de mediu Y si Z care fac
campanie publica contra mea si a autoritatilor care inchid ochii la ce
fac eu. Incerc schemele clasice de contracarare de tip entry-level sau
medii si consider ca nu au dat rezultate sau eficienta nu e acceptabila
sau ca efectul nu e durabil. Si atunci pot incerca scenarii mai subtile,
cu cost inclusiv de imagine proprie pe termen scurt, dar cu beneficiu
strategic pe termen lung.

De exemplu ofer asociatiei Y (nu si lui Z) in mod fatis sau prin
interpusi, o sponsorizare pentru o campanie care ma vizeaza indirect sau
chiar fatis chiar pe mine firma poluatoare X. Y si Z fiind in mare criza
de resurse sunt f. tentate sa accepte. Z fiind mai versata stiu ca nu
cade in capcana, dar pe Y reusesc sa o conving, folosind si alte tehnici
indirecte....

In urma sprijinului acordat de mine, la cele 15 puncte negre pe care le
am deja in ochii publicului ( si din cauza carora a crescut nivelul
spagilor pe care trebuie sa le dau autoritatilor, dar si bugetul de
publicitate care sa mai contracareze campaniile contra mea si sa imi
mentina imaginea in limite rezonabile), prin campania lui X
co-sponsorizata chiar de mine mai incasez doua-trei puncte negre, dar am
calculat ca pana la 20 puncte negre pot incasa fara sa ma duc de rapa pe
termen scurt.

In schimb am grija sa se afle ca X a fost sponsorizat de
mine (si ideal si ca el a fost de acord sau chiar a cerut sa nu devine
public acest fapt, ca sa nu nasca daune de imagine pt el, daca a fost
destul de fraier sa "puna botul" la asa ceva!). Intra prin urmare
"soparla" si in sufletul lui Y si in radul comunitatii ONG de mediu
militante si in presa, si incep speculatiile si zvonurile, chiar fara sa
contribui eu firma poluatoare X in mod specific la initierea,
colportarea sau amplificarea si condimentarea lor...

In cateva luni, de parteneriatul de campanie intre X si Y se alege
praful, X e marginalizat in comunitatea ONG de mediu si suspectat de
pactizare cu mine, de campanie contra mea doar "de ochii lumii" pe
metoda "hotul striga prindeti hotul", de faptul ca m-a acuzat sonor de
fapta M doar ca perdea de fum ca sa nu se afle de fapte mult mai grave etc.

Pe presa nici nu mai trebuie sa o finantez sau manevrez pe alte cai
pentru a face praf organizatia X, pentru ca e un super-subiect sa
demaste ipocrita organizatie X care tradeaza idealurile de mediu
proclamate si partenerii si s-a inhaitat cu firma poluatoare. Acuzatori
publici vehementi vor fi partenerul tradat Y dar si alte organizatii,
unii se vor sesiza si vor lua apararea lui X dar vor fi denuntati ca
fiind si ei corupti si pe mana cu firma si in acest fel, cu aruncarea in
mod profesionist a cate unei portii adecvate de "gaz pe foc" cand sunt
semne de linistire, se poate asigura ca procesul autodistructiv sa se
mentina si amplifice...

* * *

Stimati poluatori si degradatori ai mediului,
Stimate autoritati publice complice,

Va rugam sa ne transmiteti si alte exemple, idei, tehnici de succes
utilizate de Dvs. in lupta contra ONG de mediu, pentru a putea
imbunatati acest mic ghid de lupta antiongistica.

De asemenea, va invitam sa va exprimati interesul de principiu pentru
infiintarea unui Grup National de Lucru pentru Starpirea ONGurilor
Militante de Mediu Adevarate si Active (GNLSONGMMAA), pentru a nu mai
incarca cu aceste probleme foarte specifice agenda sedintelor de
patronat, loja, gashca sau clan.

Presedinte-director executiv
Xulescu Cutare

===================================================
, , |
Bookmark and Share
This entry was posted on 6/09/2010 02:11:00 a.m. and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.