•8/23/2010 01:58:00 p.m.
Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 119 / A / 1992
====================================
Informatie de presa:
BIKE ROMANIA TOUR 2010 INCHEIATA CU SUCCES
500 de kilometri strabatuti cu bicicleta in vestul Carpatilor Meridionali
La sfarsitul saptamanii care a trecut, Clubul de Cicloturism NAPOCA (CCN) a incheiat a 12-a editie a expeditiei cicloturistice montane BIKE ROMANIA TOUR, care a vizat in acest an extremitatea vestica a Carpatilor Meridionali.
Timp de o saptamana, cei 22 de participanti, membri ai CCN sau ai unor cluburi partenere din tara (Resita, Constanta, Turda) si strainatate (Germania, Ungaria), impartiti in mai multe grupe, au parcurs pe mountain bike-uri drumuri forestiere, pastorale si de caruta si poteci si plaiuri din muntii Tarcu, Muntele Mic, Cernei, Mehedinti si platoul Mehedinti, explorand, testand si documentand accesibilitatea lor cicloturistica, pedaland in total peste 500 km si urcand in total o diferenta de nivel de peste 8.000 metri.
Printre obiectivele vizitate s-au numarat Parcul National Domogled-Valea Cernei, Cheile Corcoaiei, Ciucevele Cernei, lacurile de acumulare Iovanu, Prisaca, Valea Mare, Maru si Rusca, statiunile turistice Poiana Marului, Muntele Mic si Baile Herculane, pitorestile catune montane Cracu Teiului, Poiana Lunga si Dobraia, numeroase izbucuri, cleanturi si abrupturi stancoase, cascade, pesteri, o duzina de chei, vechi mori de apa, ruine de fortificatii, biserici monument istoric, alte atractii si obiective turistice.
Pe langa aceste frumuseti si valori au fost insa constatate si documentate si aspecte ce afecteaza negativ mediul si turismul. Astfel, a fost evidenta degradarea multor drumuri prin crearea de fagase, eroziune si infundarea prin vegetatie, fie in urma parasirii satelor si salaselor izolate montane, fie prin transport de lemne sau piatra cu tonaje mult peste limita admisa. Mult mai grava insa este amenintarea pe care o prezinta iresponsabilul proiect promovat in continuare, in mod ilegal, de catre autoritatile centrale, vizand realizarea a unui drum national (DN 66A) prin inima acestei superbe zone.
De asemenea se remarca si in acesta regiune o tendinta de degradare arhitectonica si urbanistica in anumite localitati, iar o "culme" a iresponsabilitatii este revoltatorul caz - in continuare nerezolvat - al abandonarii si ruinarii vechilor cladiri monument istoric- adevarate bijuterii arhitectonice - din statiunea Baile Herculane, care se coroboreaza cu parcarea si camparea haotica, intr-o inghesuiala, mizerie, fum, miros si zgomot "muzical" de nedescris pe valea Cernei, amonte de Baile Herculane, formand una dintre cele mai negre pete pe obrazul turismului romanesc.
Nu pot fi uitate nici starea proasta sau absenta indicatoarelor si marcajelor turistice pe mai multe trasee importante, existenta unor taieri rase de padure pe mari suprafete sau in zone in care nu ar fi admisibile, si mai ales impactul negativ asupra mediului, dar si asupra altor turisti, pe care il are tolerarea practicarii asa-zisului "sport" sau "turism" motorizat in zone naturale, care se manifesta intens in special ca "enduro" ( cu motociclete de teren) in zona Muntele Mic-Tarcu (dar nu numai).
Datele GPS detaliate colectate vor servi pentru corectarea si actualizarea hartilor existente si formularea de propuneri de trasee cicloturistice in zona, care sa se integreze in viitoarea Retea Nationala de Trasee Cicloturistice din Romania (RNTCR) iar cele peste 4000 de fotografii realizate vor servi la pregatirea unor proiectii publice de imagini prin care CCN va populariza in toamna acestui an superlativele turistice ale acestei zone prea putin cunoscute din sud-vestul Romaniei.
Ca marea majoritate a actiunilor CCN, nici "Bike Romania Tour 2010" nu a beneficiat de finantatori sau sponsori, participantii suportand individual toate costurile. Innoptarea s-a facut in corturi iar masa s-a servit cu mijloace proprii. Conditiile meteo au fost excelente si nu s-au inregistrat accidente, probleme tehnice sau medicale semnificative sau alte incidente, iar unele dificultati de orientare erau parte implicita din program, fiind o tura axata pe explorare si documentare.
Tura a fost asistata de doua autovehicule care au transportat bagajele mari pe rute ocolite, accesibile auto, de la un loc de campare la altul, fiind conduse pe rand de participanti, prin tragere la sorti, pentru ca dificultatea si lungimea drumurilor vizate ( etape de peste 75 km / zi, cu peste 1600 m diferenta de nivel in urcus, pe drumuri nemodernizate) si incertitudinile privind existenta si starea unor drumuri nu permiteau parcurgerea traseelor propuse cu bagaje mari pe bicicleta.
"Vom reveni cu siguranta in aceasta zona cu peisaje minunate, biodiversitate deosebita si trasee foarte frumoase pentru cicloturism montan, drumetie si escalada. Speram sa nu continue degradarea ei, pentru ca trebuie sa ne putem bucura de ea nu doar noi, ci si generatiile viitoare" a declarat la finalul turei Simona Pop, presedintele Clubului de Cicloturism "Napoca" (CCN).
Programul "Bike Romania" este derulat de CCN cu incepere din 1999, in fiecare an fiind vizata o alta zona din Carpatii Romanesti, participarea fiind deschisa membrilor CCN si a altor cluburi partenere de profil din tara si strainatate, precum si reprezentantilor altor structuri interesate de cicloturismul montan in Carpati.
Pe langa scopul utilitar, de documentare, Bike Romania Tour 2010 si-a propus si a reusit sa asigure participantilor o vacanta ecologica activa reusita in grup, pe doua roti, pe munte, cu valoare de model, prin aceasta inscriindu-se si in campania "Velorutia Romana" desfasurata de Clubul de Cicloturism "Napoca" in colaborare cu Asociatia "Bate Saua" Bucuresti, cu sprijinul GEF-SGP, vizand promovarea utilizarii bicicletei ca mijloc de transport cu scop utilitar si recreativ.
Cluj-Napoca, 23 august 2010
Radu Mititean
director executiv CCN
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 119 / A / 1992
====================================
Informatie de presa:
BIKE ROMANIA TOUR 2010 INCHEIATA CU SUCCES
500 de kilometri strabatuti cu bicicleta in vestul Carpatilor Meridionali
La sfarsitul saptamanii care a trecut, Clubul de Cicloturism NAPOCA (CCN) a incheiat a 12-a editie a expeditiei cicloturistice montane BIKE ROMANIA TOUR, care a vizat in acest an extremitatea vestica a Carpatilor Meridionali.
Timp de o saptamana, cei 22 de participanti, membri ai CCN sau ai unor cluburi partenere din tara (Resita, Constanta, Turda) si strainatate (Germania, Ungaria), impartiti in mai multe grupe, au parcurs pe mountain bike-uri drumuri forestiere, pastorale si de caruta si poteci si plaiuri din muntii Tarcu, Muntele Mic, Cernei, Mehedinti si platoul Mehedinti, explorand, testand si documentand accesibilitatea lor cicloturistica, pedaland in total peste 500 km si urcand in total o diferenta de nivel de peste 8.000 metri.
Printre obiectivele vizitate s-au numarat Parcul National Domogled-Valea Cernei, Cheile Corcoaiei, Ciucevele Cernei, lacurile de acumulare Iovanu, Prisaca, Valea Mare, Maru si Rusca, statiunile turistice Poiana Marului, Muntele Mic si Baile Herculane, pitorestile catune montane Cracu Teiului, Poiana Lunga si Dobraia, numeroase izbucuri, cleanturi si abrupturi stancoase, cascade, pesteri, o duzina de chei, vechi mori de apa, ruine de fortificatii, biserici monument istoric, alte atractii si obiective turistice.
Pe langa aceste frumuseti si valori au fost insa constatate si documentate si aspecte ce afecteaza negativ mediul si turismul. Astfel, a fost evidenta degradarea multor drumuri prin crearea de fagase, eroziune si infundarea prin vegetatie, fie in urma parasirii satelor si salaselor izolate montane, fie prin transport de lemne sau piatra cu tonaje mult peste limita admisa. Mult mai grava insa este amenintarea pe care o prezinta iresponsabilul proiect promovat in continuare, in mod ilegal, de catre autoritatile centrale, vizand realizarea a unui drum national (DN 66A) prin inima acestei superbe zone.
De asemenea se remarca si in acesta regiune o tendinta de degradare arhitectonica si urbanistica in anumite localitati, iar o "culme" a iresponsabilitatii este revoltatorul caz - in continuare nerezolvat - al abandonarii si ruinarii vechilor cladiri monument istoric- adevarate bijuterii arhitectonice - din statiunea Baile Herculane, care se coroboreaza cu parcarea si camparea haotica, intr-o inghesuiala, mizerie, fum, miros si zgomot "muzical" de nedescris pe valea Cernei, amonte de Baile Herculane, formand una dintre cele mai negre pete pe obrazul turismului romanesc.
Nu pot fi uitate nici starea proasta sau absenta indicatoarelor si marcajelor turistice pe mai multe trasee importante, existenta unor taieri rase de padure pe mari suprafete sau in zone in care nu ar fi admisibile, si mai ales impactul negativ asupra mediului, dar si asupra altor turisti, pe care il are tolerarea practicarii asa-zisului "sport" sau "turism" motorizat in zone naturale, care se manifesta intens in special ca "enduro" ( cu motociclete de teren) in zona Muntele Mic-Tarcu (dar nu numai).
Datele GPS detaliate colectate vor servi pentru corectarea si actualizarea hartilor existente si formularea de propuneri de trasee cicloturistice in zona, care sa se integreze in viitoarea Retea Nationala de Trasee Cicloturistice din Romania (RNTCR) iar cele peste 4000 de fotografii realizate vor servi la pregatirea unor proiectii publice de imagini prin care CCN va populariza in toamna acestui an superlativele turistice ale acestei zone prea putin cunoscute din sud-vestul Romaniei.
Ca marea majoritate a actiunilor CCN, nici "Bike Romania Tour 2010" nu a beneficiat de finantatori sau sponsori, participantii suportand individual toate costurile. Innoptarea s-a facut in corturi iar masa s-a servit cu mijloace proprii. Conditiile meteo au fost excelente si nu s-au inregistrat accidente, probleme tehnice sau medicale semnificative sau alte incidente, iar unele dificultati de orientare erau parte implicita din program, fiind o tura axata pe explorare si documentare.
Tura a fost asistata de doua autovehicule care au transportat bagajele mari pe rute ocolite, accesibile auto, de la un loc de campare la altul, fiind conduse pe rand de participanti, prin tragere la sorti, pentru ca dificultatea si lungimea drumurilor vizate ( etape de peste 75 km / zi, cu peste 1600 m diferenta de nivel in urcus, pe drumuri nemodernizate) si incertitudinile privind existenta si starea unor drumuri nu permiteau parcurgerea traseelor propuse cu bagaje mari pe bicicleta.
"Vom reveni cu siguranta in aceasta zona cu peisaje minunate, biodiversitate deosebita si trasee foarte frumoase pentru cicloturism montan, drumetie si escalada. Speram sa nu continue degradarea ei, pentru ca trebuie sa ne putem bucura de ea nu doar noi, ci si generatiile viitoare" a declarat la finalul turei Simona Pop, presedintele Clubului de Cicloturism "Napoca" (CCN).
Programul "Bike Romania" este derulat de CCN cu incepere din 1999, in fiecare an fiind vizata o alta zona din Carpatii Romanesti, participarea fiind deschisa membrilor CCN si a altor cluburi partenere de profil din tara si strainatate, precum si reprezentantilor altor structuri interesate de cicloturismul montan in Carpati.
Pe langa scopul utilitar, de documentare, Bike Romania Tour 2010 si-a propus si a reusit sa asigure participantilor o vacanta ecologica activa reusita in grup, pe doua roti, pe munte, cu valoare de model, prin aceasta inscriindu-se si in campania "Velorutia Romana" desfasurata de Clubul de Cicloturism "Napoca" in colaborare cu Asociatia "Bate Saua" Bucuresti, cu sprijinul GEF-SGP, vizand promovarea utilizarii bicicletei ca mijloc de transport cu scop utilitar si recreativ.
Cluj-Napoca, 23 august 2010
Radu Mititean
director executiv CCN