Author: CCN
•7/15/2019 01:34:00 a.m.

Asociatia turistica sportiva civica si ecologista

CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================

Editia lunara iulie 2019 a
MARSULUI BICICLISTILOR CLUJENI

Joi, 18 iulie 2019, se va desfasura la Cluj-Napoca o noua editie a Marsului Biciclistilor Clujeni (a 142-a din seria lunara inceputa in septembrie 2007 in continuarea celei anuale incepute de CCN in 1998).

Sunt invitati toti clujenii care au bicicleta. Intalnirea participantilor va fi in PIATA UNIRII, incepand cu ora 17:45. Startul efectiv al marsului va fi putin dupa ora 18:00, urmand sa dureze circa o ora si jumatate.

Traseul vizeaza de aceasta data zona centrala si pericentrala si cartierul Manastur, cu plecare si final in p-ta Unirii. Concret, traseul este: Piata Unirii - Bd.Eroilor - p-ta A.Iancu - Cl.Dorobantilor - str. S.Petofi - bd. 21 Decembrie 1989 - str.Memorandumului - Cl. Motilor - Cl.Manastur - str. Campului - str.Mehedinti - str.Islazului - str.Primaverii - Parcul Rozelor - pista bicicleta mal Somes - str. Uzinei Electrice - Parcul Central S.Barnutiu - str. E. Isac - str.P.Maior - p-ta L.Blaga - str. Napoca - p-ta Unirii

Este o noua ocazie de intalnire, cunoastere si pedalare in comun a biciclistilor clujeni, dar mai ales o ocazie de a reaminti autoritatilor locale, publicului si presei de nevoia promovarii utilizarii bicicletei ca mijloc cotidian de transport in oras, componenta esentiala a mobilitatii urbane durabile si alternativa viabila la transportul automobilistic, alaturi de transportul in comun si deplasarea pietonala.

Participantii isi exprima din nou ingrijorarea fata de lipsa e progres in domeniul infrastructurilor biciclistice, anul 2018 fiind unul de stagnare, si primul semestru din 2019 la fel, autoritatile locale limitandu-se la promisiuni si la refacerea catorva marcaje si stalpisori de piste vechi, mentinandu-se calitatea redusa a majoritatii pistelor de biciclete mai vechi si mai noi, existand uneori deficiente calitative grave la noile piste si mentinandu-se nerezolvate probleme la pistele vechi, de la latimea insuficenta la lipsa de continuitate, de la prezenta diverselor obstacole la marcaje si indicatoare rutiere lipsa, neclare sau gresit amplasate, ce pun in pericol biciclistii si alti participanti la traficul rutier.

De exemplu noua banda comuna pentru autobuze, troleibuze si biciclete pe bd. N.Titulescu nu este acceptabila, ci incomoda si periculoasa, pentru ca nu respecta latimea de 4,5 metri necesara unei asemenea artere comune, iar pe Cl. Manastur se preconizeaza aceeasi abordare profund daunatoare, in schimb se preconizeaza latirea carosabilului si ingustarea trotuarelor, astfel ca vorbele frumoase privind promovarea mobilitatii durabile nu prea au de fapt acoperire practica.

Iar noile piste din cartierul Gheorgheni pe strazi mici situate intre str. L.Rebreanu, bd. N.Titulescu si str. C.Brancusi, si anume pe str. Axente Sever, Heltai Gaspar, Tache Ionescu si Ariesului, anuntate de Primarie conform https://primariaclujnapoca.ro/informatii-publice/comunicate/noi-reglementari-de-circulatie-in-cartierul-gheorgheni/ din nou au fost decise fara nicio consultare publica sau macar a ONG de profil (caci consultari au fost anuntat doar referitor la instituirea de sensuri unice), sunt din nou pe strazi mici, unde in principiu nu e nevoie de segregare intre traficul automobilistic si cel biciclistic, ci doar de reducerea vitezei traficului motorizat ( de segregare e nevoie pe marile artere) astfel incat pare tot doar o cacialma inutila biciclistilor, destinata sa dea bine in statistici, mai ales ca in mod halucinant, din schitele publicate de Primarie rezulta ca sensul de circulatie pe acele piste va fi unic si tot in sensul in care este si banda pentru autoturisme, in loc sa fie invers astfel incat sa permita circulatia bicicletelor in ambele sensuri pe acele strazi. Faptul ca se preconizeaza in sfarsit o latime decenta, conform bunelor practici internationale ( 1.5 metri latime plus 0,5 metri spatiu de siguranta) pentru acele piste nu poate compensa celelalte aspecte....

Detalii despre editiile precedente ale marsului biciclistilor clujeni pot fi gasite si pe www.ccn.ro precum si pe site-ul aferent listei publice de discutii clujbike@yahoogroups.com

Comunicatul si afisul marsului sunt publicate online pe www.ccn.ro
iar evenimentul creat pe Facebook se poate vizualiza la:

Cluj-Napoca, 15 iulie 2019

RADU MITITEAN
director executiv CCN



, , , , |
Bookmark and Share
This entry was posted on 7/15/2019 01:34:00 a.m. and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.