•3/05/2025 04:08:00 a.m.
MARSUL BICICLISTILOR CLUJENI EDITIA 180
Clubul de Cicloturism Napoca (CCN) organizeaza sambata 15 martie 2025 a 180-a editie lunara a Marsului Biciclistilor Clujeni (MBC180), cu plecare la ora 10:00 din p-ta Unirii.
Sunt bineveniti orice locuitori ai zonei metropolitane clujene care au bicicleta in buna stare tehnica si echipata conform legislatiei rutiere. Participantii sub 16 ani trebuie sa poarte casca, asa cum prevede actuala legislatie.
Durata estimata a parcurgerii este de circa o ora si trei sferturi iar traseul este un circuit in zona centrala si pericentrala, zona Garii prin cartierele Dambul Rotund si Gruia, cu lungime de 16,5 km si diferenta de nivel de circa 300 m, astfel ca este accesibila oricui stie sa circule cu bicicleta, nefiind nevoie de nivel semnificativ de antrenament sau experienta dar se recomanda bicicleta cu mai multe viteze, fiind mai multe portiuni de urcare cu pante semnificative.
Traseul planificat este Piata Unirii - str. R.Ferdinand - str. Horea - str. Giordano Bruno - str.Partizanilor - str. Lombului - str. C.Coposu - Cl.Baciului - str. T.Vladimirescu - str. R.Vuia - p-ta 7 Strazi - str. Gruia - str.Serpuitoare - Parc Cetatuia - str. Cetatii - p-ta 7 Strazi - str. Mecanicilor - str. Kovari Laszlo - str. Buhusi - str. Suceava - str. Radauti - str. R.Vuia - str. Tetarom - str.Vantului - str. Vanatorului - str. Rahovei - str. C.A.Rosetti - str. E.Grigorescu - pista biciclete Parcul Central - str.E.Isac - str. Memorandumului - p-ta Unirii .
Evenimentul este din seria lunara de marsuri velo inceputa in septembrie 2007 in continuarea celei anuale incepute de CCN in 1998. CCN este o asociatie turistica, sportiva, civica si ecologista care promoveaza de peste 30 de ani utilizarea bicicletei in scop recreativ, turistic si utilitar. Evenimentul se defasoara sub egida Federatiei Biciclistilor din Romania (FBR).
Aceasta editie a MBC are, ca majoritatea editiilor, o cvadrupla valenta - de socializare, de informare si educare, militanta / de protest si turistica / recreativa si chiar o usoara conotatie sportiva prin diferenta de nivel mai ridicata decat la alte editii.
Astfel, Marsul Biciclistilor Clujeni este o ocazie de intalnire, cunoastere reciproca si pedalare in comun a biciclistilor, de incurajare a inceperii sau reinceperii pedalatului in oras pentru cei ce se simt in nesiguranta in traficul actual, de schimb de opinii si impresii, de aflare de informatii practice, de gasire de parteneri de excursii velo etc.
Este si o ocazie de a vedea noi rute / trasee velo prin oras care sunt favorabile biciclistilor sau cai de a evita segmente problematice prin lipsa infrastructurii velo si conditii de trafic motorizat intens, de a primi sfaturi practice privind deplasarea velo in oras, explicatii privind legislatia rutiera, de a afla despre proiecte de amenajari sau politici publice ale autoritatilor si perspective de evolutie a infrastructurii de interes biciclistic in Cluj-Napoca si in zona metropolitana, despre activitatile asociatiilor de biciclisti si alte asemenea.
Editia actuala are si o anumita componenta recreativa si chiar turistica, prin pedalarea si prin zone mai linistite si atractive arhitectural, cum este zona ultracentrala a municipiului, parcul Cetatuia, Parcul Central si dealul Cetatuia ce ofera o superba panorama a orasului.
Editia 180 a Marsului Biciclistilor Clujeni are si componenta militanta, de a ocazie de a reaminti autoritatilor locale, publicului si presei nevoia promovarii utilizarii bicicletei ca mijloc cotidian de transport in oras, componenta esentiala a mobilitatii urbane durabile si alternativa viabila la transportul automobilistic, alaturi de transportul in comun si deplasarea pietonala.
Mai concret, participantii isi exprima din nou ingrijorarea fata de lipsa sau inadecvarea dezbaterilor publice a planurilor de noi infrastructuri de biciclete si fata de calitatea redusa a majoritatii pistelor de biciclete mai vechi si mai noi, existand uneori deficiente calitative grave la noile piste sau rastele si mentinandu-se nerezolvate unele probleme la pistele vechi, de la latimea insuficienta la lipsa de continuitate, de la marcaje si indicatoare rutiere lipsa, la cele neclare sau gresit amplasate, ce pun in pericol biciclistii si alti participanti la traficul rutier.
De exemplu in continuare sunt nerezolvate deficientele semnalate la pistele pentru biciclete de pe str. Horea sau semnalizarea celor din Parcul Central S.Barnutiu, discontinuitatile din unele zone sau completa neconectare velo a unor intregi cartiere.
Detalii si pe pagina de Facebook a evenimentului, la adresa
https://www.facebook.com/events/1280719146559792/ precum si la
Cluj-Napoca, 3 martie 2025
Radu Mititean
director executiv CCN
0744-576836