Author: CCN
•9/18/2014 08:57:00 a.m.


Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca    web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836   e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675  RNPJFSP: 3561 / A / 1992
==========================================

APEL PUBLIC 2014
CATRE AUTORITATILE LOCALE CLUJENE
PENTRU PROMOVAREA BICICLETEI

Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN) lanseaza, cu ocazia Saptamanii Europene a Mobilitatii 2014, un nou apel public catre Consiliul Local si Primarul municipiului Cluj-Napoca, pe tema facilitatilor pentru utilizarea bicicletei ca mijloc cotidian de deplasare, avand in vedere ca autoritatile clujene le promit de ani de zile facilitati, dar fie nu le realizeaza, fie o fac cu grave deficiente calitative.

Apelul are rolul unei scrisori deschise si este lansat cu ocazia celei de-a 83-a editii a Marsului Biciclistilor Clujeni (seria lunara inceputa in septembrie 2007), fiind expresia nemultumirii noastre fata de modul cum Primaria trateaza problema mobilitatii urbane durabile in general si cea a circulatiei cu bicicleta in oras in special.

Incepem totodata si o actiune de strangere de semnaturi de sustinere a acestui apel, ca sa aratam ca textul sau nu reflecta doar dorinta "catorva duzini de frustrati de la CCN" cum si-a permis sa afirme in trecut o persoana importanta la acea vreme in Primarie.

Actiunea se va desfasura pe viitor la evenimente biciclistice organizate de CCN si mai ales "din om in om", fiind invitati biciclistii clujeni sa listeze, multiplice, dea prietenilor, colegilor, rudelor si vecinilor textul apelului si formularul de tabel de semnaturi de sustinere si sa faca sa ne parvina cand tabelul s-a umplut, urmand ca la final de noiembrie sa le depunem oficial la Primarie.

Actiunea de strangere de semnaturi de sustinere se deruleaza clasic, prin tabele pe suport de hartie, cu semnatura olografa si datele de contact ale semnatarilor, pentru a nu da loc edililor sa lanseze eschive si acuze de tipul "semnatarii or fi luati din cartea de telefon", cum au pretins cu ocazii similare in trecut. CCN nu va extrage, stoca sau prelucra sau utiliza in alt mod datele personale ale semnatarilor, tabelele urmand a fi doar colectate si depuse la Primarie.

Speram sa semneze acest apel cat mai multi clujeni care isi doresc un oras mai putin poluat si aglomerat, un oras al oamenilor, nu al masinilor.

RADU MITITEAN
director executiv CCN

STEFAN ROMAN
presedinte CCN

ANEXA:
Textul apelului 2014 catre autoritatile locale clujene pe tema promovarii bicicletei
====================================

A P E L 2014 catre autoritatile locale
pentru promovarea utilizarii bicicletei
ca mijloc de mobilitate urbana in Cluj-Napoca

            Noi, cetateni ai municipiului Cluj-Napoca,

            dorind sa avem un oras cu un sistem modern de mobilitate urbana, axata cat mai putin pe autoturisme si cat mai mult pe transport public, deplasare pietonala si circulatie biciclistica,

            vazand ca in ultimii ani Primaria clujeana a realizat concret pe linie de infrastructuri biciclistice extrem de putin din ce a promis (noi piste de calitate adecvata, proiectul de bike-sharing) si infinit mai putin din miniml obiectiv necesar orasului, ba chiar s-au si desfiintat cateva amenajari facute mai demult (pistele din p-ta 14 Iulie, de pe str.Uzinei Electrice si al.Stadion, spatiul de acumulare biciclete de la intersectia str.Gh.Sincai cu p-ta L.Blaga), iar putinul realizat a fost foarte prost calitativ - de exemplu netesirea bordurilor la multe dintre trecerile de biciclete de pe asa-zisa pista de pe Calea Dorobantilor sau str.Horea, ingustarea unor piste existente cum ar fi in p-ta Unirii sau pe str.A.Iancu si Universitatii, mentinerea de piste de biciclete pe trotuare cum e cazul str.Horea, Cl.Dorobantilor, Donath sau 21 Decembrie 1989, plasarea unor indicatoare pietonale pe piste de biciclete ("Promenada inimilor pe pista de pe malul Somesului si in Parcul Central), nerefacerea marcajelor reprezentand treceri pentru biciclete (p-ta A.Iancu la jonctiunea cu bd.Eroilor), pastrarea unor semnalizari rutiere gresite (indicator de piste de biciclete la nivel de trotuar pe portiuni de pe str.Horea si Cl.Dorobantilor unde nu sunt trasate marcajele),

            constatand ca proiectele elaborate par inadecvate dar Primaria refuza in continuare sa faca publice detaliile tehnice (de exemplu componenta de piste de biciclete din proiectul de bike-sharing) si implementarea lor este mereu tergiversata (de exemplu adoptarea noului PUG, punerea in practica a proiectului de bike-sharing si noi piste);

            remarcand ca, in continuare, autoritatilelocale manifesta insuficienta transparenta si nu respecta integral legislatia de acces public la informatii si participare publica la luarea deciziilor,

            reiterand ca bicicleta este o parte a solutiei, fiind un vehicul ecologic, eficient energetic, suficient de comod si rapid, care ocupa putin spatiu, nu face zgomot, nu emite noxe si are un efect benefic asupra sanatatii celor care il folosesc in mod regulat,

SOLICITAM DIN NOU
autoritatilor locale clujene:

1.         Realizarea unei retele coerente de piste si alte cai de comunicatie specifice pentru biciclete in intregul oras. Dar nu oricum, ci:
- de calitate adecvata (de exemplu respectand latimea de minim 1,50 metri pe sens plus spatii de siguranta, marcare si semaforizare corespunzatoare, ridicarea masinilor care le blocheaza etc.)
- care sa nu ia din putinul spatiu care a mai ramas pietonilor sau din spatiile verzi (ci din cele folosite acum de masini sau ocupate cu panouri publicitare, tonete etc.)
- care sa se realizeze acolo unde este cea mai mare nevoie de ele, nu unde e mai usor sau ieftin (trebuind sa se inceapa prin interconectarea zonelor de maxim interes, cum sunt zona centrala, principalele cartiere, zonele comerciale si de agrement, marile unitati de invatamant si industriale).

2.         Realizarea de rastele si alte facilitati adecvate de parcare in siguranta a bicicletelor (in toate zonele de interes public, precum si in cartierele de blocuri, campusurile universitare si alte zone unde parcarea lor in siguranta este acum o mare problema);

3.         Deschiderea pentru traficul bicicletelor in ambele sensuri a strazilor care au la ora actuala regim de sens unic si exceptarea bicicletelor de la diverse restrictii impuse autovehiculelor.

4.         Descurajarea utilizarii autoturismelor, extinderea zonelor pietonale, implementarea adecvata a regulilor de aprovizionare, degajarea trotuarelor si spatiilor verzi de autovehicule si constructii si redarea, catre cetateni, a spatiului public.

Apel lansat de Clubul de Cicloturism NAPOCA in 18.09.2014 in Saptamana Europeana a Mobilitatii (SEM), cu ocazia celei de-a 83-a editii a marsului lunar al biciclistilor clujeni, deschis pentru semnare catre toti locuitorii municipiului Cluj-Napoca. Contact CCN: 0744-576836, office@ccn.ro   www.ccn.ro  
==========================================



























, , , , |
Bookmark and Share
This entry was posted on 9/18/2014 08:57:00 a.m. and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.