Author: CCN
•5/10/2016 11:30:00 p.m.
Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================

PISTELE DE BICICLETE DIN CLUJ - INCOTRO?
CCN ORGANIZEAZA O NOUA DEZBATERE PUBLICA

Clubul de Cicloturism Napoca (CCN) invita publicul clujean JOI, 12 mai 2016, de la ora 19:00, la Club 30+ (http://www.30plus.ro/ str.Avram Iancu nr.29, et.II, intrare din str.Kovacs Dezso) la o prezentare si dezbatere publica pe tema situatiei actuale si masurilor necesare pe termen scurt cu privire la pistele de biciclete din Cluj-Napoca. Intrarea este gratuita.

Recent au avut loc o serie de accidente si incidente in care au fost implicati biciclisti care utilizau cu respectarea legii pistele de biciclete existente, dar care multe dintre ele au grave deficiente de proiectare si realizare creand nu doar disconfort, ci si pericol semnificativ de accidentare pentru utilizatori.

De asemenea, autoritatile au avertizat sau sanctionat o serie de biciclisti pentru pretinsa utilizare ilegala a unor cai de comunicatie, si anume circularea pe carosabil nu pe asa-zisa pista de biciclete adiacenta, sau circulatia pe bicicleta pe alei de parc pe care se pretinde ca ar fi existat interdictie de acces cu bicicleta, desi sunt semne de intrebare serioase cu privire la regimul juridic a acelor cai de comunicatie si cu privire la existenta unor incalcari de norme din partea biciclistilor.

Pana la adoptarea unor planuri coerente de dezvoltare a unei adevarate retele de cai de comunicatie specifice sau favorabile biciclistilor, a unei viziuni si a unor norme tehnice unitare si adecvate de proiectare si executie, urmate de o revizuire generala si o refacere din temelii a infrastructurilor realizate haotic si defectuos in ultimul deceniu, se impune luarea de urgenta a unor masuri pe termen scurt, in urmatoarele luni, cu privire la pistele pentru biciclete deja executate in fapt in teren.

CCN a monitorizat sistematic situatia pistelor de biciclete si problemelor lor in ultimii 10 ani si a facut nenumarate sesizari si propuneri catre Primaria clujeana, care pare sa le fi ignorat sistematic, ba chiar a refuzat sa furnizeze informatii de interes public pe aceste teme, inclusiv si in special planurile de realizare de noi piste, chiar si cand a fost obligata prin hotarari judecatoresti definitive sa faca publice documentele in cauza.

Ca ONG activ si pe linie de promovare a accesului public la informatii si participarii publice la luarea deciziilor, CCN considera ca este nevoie de o mult mai larga constientizare, dezbatere si implicare in asemenea probleme din partea comunitatii locale in general si din partea cetatenilor care sunt interesati de problema mobilitatii urbane in special, mai ales a biciclistilor din Cluj-Napoca si imprejurimi.

In acest sens, CCN propune analizarea si discutarea individuala, initial la dezbaterea din 12 mai seara, si apoi si in mediul online, pe rand, a fiecarei piste de biciclete deja existente in Cluj-Napoca, pe baza de harta si de fotografii si de cunoastere personala de catre participanti a situatiei si problemelor specifice, pentru a realiza un inventar si a putea determina la zi, sintetiza si prezenta Primariei, ca propunere un document care sa raspunda la o lista de intrebari importante.

Astfel, problemele puse in discutie vor fi:
1.         Care piste ar trebui desfiintate de tot prin inalturare indicatoare, marcaje si stalpisori delimitatori deoarece nu isi au rostul ( ex. cele pe strazi mici, linistite)?
2.         Pe care piste trebui inalturata obligativitatea utilizarii prin inlaturarea indicatoarelor specifice, chiar daca raman marcaje si elemente de delimitare, ca sa devina legal sa se circule si pe carosabil daca acele asa-zise piste sunt prea inguste sau cu obstacole de tip gropi, guri de canale etc. si deci improprii pentru utilizatori?
3.         Care piste ar trebui mentinute neaparat, dar cu latirea lor semnificativa, cu mutare corespunzatoare a marcajelor si eventual stalpisorilor de delimitare ?
4.         Care piste semnalizate ca fiind bidirectionale sau care desi nu sunt semnalizate ca atare ca fiind bidirectionale, sunt folosite in practica in ambele directii, desi sunt prea inguste, ar trebui sa ramana in fapt pentru ambele directii, si care ar trebui declarate oficial si semnalizate ca atare ca fiind pentru o singura directie (care anume?) ?
5.         Unde trebuie neaparat si urgent trasate treceri pentru biciclete la interuperea unor piste in zonele de intersectie?
6.         Unde ar trebui neaparat evidentiat cu fond rosu pista de biciclete / traversarea pentru biciclete, care acum e evidentiata mai putin vizibil, numai prin marcajele de delimitare de culoare alba?
7.         Care marcaje de delimitare a pistelor trebuie neaparat urgent retrasate pentru ca nu mai sunt vizibile deloc sau foarte putin, sau sunt prea inguste?
8.         La care piste e nevoie de mai buna evidentiere a caracterului lor prin plasarea de mai multe sau mai mari pictograme cu biciclete, sau cu alt design decat cele existente?
9.         La care piste e nevoie de mai multe indicatoare specifice de pista de biciclete sau de reglementare a accesului bicicletelor, sau relocare a unor indicatoare existente?
10.       La care strazi, la intersectare cu piste pentru biciclete, ar fi nevoie urgent de indicatoare de atentionare privind prezenta potential sporita a biciclistilor?
11.       Pe care piste sunt obstacole majore sau alte pericole speciale dincolo de caracterul prea ingust al pistelor, si ce natura au acele obstacole ?
12.       Ce solutii trebuie adoptate in cazul statiilor de transport public prin / pe langa care trec pistele de biciclete, pe termen scurt?
13.       Ce solutie trebuie adoptata fata de marcajele albe in forma de triunghi intors aplicate pe piste inainte de intersectii, inclusiv cele unde e trasata pista / traversare pentru biciclete, si care par a imita indicatorul rutier "cedeaza trecerea?
14.       Ce portiuni lipsa de piste de biciclete sunt urgente si esentiale pentru a asigura o minima coerenta si legatura intre pistele deja realizate de Primaria clujeana?

Concluziile dezbaterii si raspunsul conturat la intrebarile de mai sus vor fi oferite Primariei, presei si candidatilor la fotoliul de Primar si de consilier local si vor fi publicate pe Internet.

CCN este o asociatie turistica, sportiva, civica si ecologista care militeaza de peste doua decenii pentru un om sanatos intr-un mediu sanatos, rezultand o dezvoltare durabila a societatii.

Acest comunicat este publicat si online pe blogul CCN www.ccn.ro
iar eventul aferent este afisat pe facebook la adresa:
https://www.facebook.com/events/1003515066386714/

Va asteptam!

Cluj-Napoca, 10 mai 2016

RADU MITITEAN
director executiv CCN



, , , , , , |
Bookmark and Share
This entry was posted on 5/10/2016 11:30:00 p.m. and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.