•5/10/2016 11:30:00 p.m.
Asociatia
turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL
DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str.
Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457
Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel.
0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF:
5800675 RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================
PISTELE DE BICICLETE
DIN CLUJ - INCOTRO?
CCN ORGANIZEAZA O NOUA DEZBATERE
PUBLICA
Clubul
de Cicloturism Napoca (CCN) invita publicul clujean JOI, 12 mai 2016, de la ora
19:00, la Club 30+ (http://www.30plus.ro/ str.Avram Iancu nr.29, et.II, intrare
din str.Kovacs Dezso) la o prezentare si dezbatere publica pe tema situatiei
actuale si masurilor necesare pe termen scurt cu privire la pistele de
biciclete din Cluj-Napoca. Intrarea este gratuita.
Recent
au avut loc o serie de accidente si incidente in care au fost implicati
biciclisti care utilizau cu respectarea legii pistele de biciclete existente,
dar care multe dintre ele au grave deficiente de proiectare si realizare creand
nu doar disconfort, ci si pericol semnificativ de accidentare pentru utilizatori.
De
asemenea, autoritatile au avertizat sau sanctionat o serie de biciclisti pentru
pretinsa utilizare ilegala a unor cai de comunicatie, si anume circularea pe
carosabil nu pe asa-zisa pista de biciclete adiacenta, sau circulatia pe
bicicleta pe alei de parc pe care se pretinde ca ar fi existat interdictie de
acces cu bicicleta, desi sunt semne de intrebare serioase cu privire la regimul
juridic a acelor cai de comunicatie si cu privire la existenta unor incalcari
de norme din partea biciclistilor.
Pana
la adoptarea unor planuri coerente de dezvoltare a unei adevarate retele de cai
de comunicatie specifice sau favorabile biciclistilor, a unei viziuni si a unor
norme tehnice unitare si adecvate de proiectare si executie, urmate de o
revizuire generala si o refacere din temelii a infrastructurilor realizate
haotic si defectuos in ultimul deceniu, se impune luarea de urgenta a unor
masuri pe termen scurt, in urmatoarele luni, cu privire la pistele pentru
biciclete deja executate in fapt in teren.
CCN
a monitorizat sistematic situatia pistelor de biciclete si problemelor lor in
ultimii 10 ani si a facut nenumarate sesizari si propuneri catre Primaria
clujeana, care pare sa le fi ignorat sistematic, ba chiar a refuzat sa
furnizeze informatii de interes public pe aceste teme, inclusiv si in special
planurile de realizare de noi piste, chiar si cand a fost obligata prin
hotarari judecatoresti definitive sa faca publice documentele in cauza.
Ca
ONG activ si pe linie de promovare a accesului public la informatii si
participarii publice la luarea deciziilor, CCN considera ca este nevoie de o
mult mai larga constientizare, dezbatere si implicare in asemenea probleme din
partea comunitatii locale in general si din partea cetatenilor care sunt
interesati de problema mobilitatii urbane in special, mai ales a biciclistilor
din Cluj-Napoca si imprejurimi.
In
acest sens, CCN propune analizarea si discutarea individuala, initial la
dezbaterea din 12 mai seara, si apoi si in mediul online, pe rand, a fiecarei piste
de biciclete deja existente in Cluj-Napoca, pe baza de harta si de fotografii si
de cunoastere personala de catre participanti a situatiei si problemelor specifice,
pentru a realiza un inventar si a putea determina la zi, sintetiza si prezenta
Primariei, ca propunere un document care sa raspunda la o lista de intrebari
importante.
Astfel,
problemele puse in discutie vor fi:
1.
Care piste ar trebui desfiintate
de tot prin inalturare indicatoare, marcaje si stalpisori delimitatori deoarece
nu isi au rostul ( ex. cele pe strazi mici, linistite)?
2. Pe care piste trebui inalturata
obligativitatea utilizarii prin inlaturarea indicatoarelor specifice, chiar
daca raman marcaje si elemente de delimitare, ca sa devina legal sa se circule si
pe carosabil daca acele asa-zise piste sunt prea inguste sau cu obstacole de
tip gropi, guri de canale etc. si deci improprii pentru utilizatori?
3. Care piste ar trebui mentinute neaparat,
dar cu latirea lor semnificativa, cu mutare corespunzatoare a marcajelor si
eventual stalpisorilor de delimitare ?
4. Care piste semnalizate ca fiind
bidirectionale sau care desi nu sunt semnalizate ca atare ca fiind
bidirectionale, sunt folosite in practica in ambele directii, desi sunt prea
inguste, ar trebui sa ramana in fapt pentru ambele directii, si care ar trebui
declarate oficial si semnalizate ca atare ca fiind pentru o singura directie (care
anume?) ?
5. Unde trebuie neaparat si urgent trasate
treceri pentru biciclete la interuperea unor piste in zonele de intersectie?
6. Unde ar trebui neaparat evidentiat cu
fond rosu pista de biciclete / traversarea pentru biciclete, care acum e
evidentiata mai putin vizibil, numai prin marcajele de delimitare de culoare
alba?
7. Care marcaje de delimitare a pistelor
trebuie neaparat urgent retrasate pentru ca nu mai sunt vizibile deloc sau
foarte putin, sau sunt prea inguste?
8. La care piste e nevoie de mai buna
evidentiere a caracterului lor prin plasarea de mai multe sau mai mari
pictograme cu biciclete, sau cu alt design decat cele existente?
9.
La care piste e nevoie de mai
multe indicatoare specifice de pista de biciclete sau de reglementare a
accesului bicicletelor, sau relocare a unor indicatoare existente?
10. La care strazi, la intersectare cu piste
pentru biciclete, ar fi nevoie urgent de indicatoare de atentionare privind
prezenta potential sporita a biciclistilor?
11.
Pe care piste sunt obstacole majore
sau alte pericole speciale dincolo de caracterul prea ingust al pistelor, si ce
natura au acele obstacole ?
12. Ce solutii trebuie adoptate in cazul statiilor
de transport public prin / pe langa care trec pistele de biciclete, pe termen
scurt?
13. Ce solutie trebuie adoptata fata de marcajele
albe in forma de triunghi intors aplicate pe piste inainte de intersectii,
inclusiv cele unde e trasata pista / traversare pentru biciclete, si care par a
imita indicatorul rutier "cedeaza trecerea?
14. Ce portiuni lipsa de piste de biciclete
sunt urgente si esentiale pentru a asigura o minima coerenta si legatura intre pistele
deja realizate de Primaria clujeana?
Concluziile
dezbaterii si raspunsul conturat la intrebarile de mai sus vor fi oferite Primariei,
presei si candidatilor la fotoliul de Primar si de consilier local si vor fi
publicate pe Internet.
CCN
este o asociatie turistica, sportiva, civica si ecologista care militeaza de
peste doua decenii pentru un om sanatos intr-un mediu sanatos, rezultand o
dezvoltare durabila a societatii.
Acest
comunicat este publicat si online pe blogul CCN www.ccn.ro
iar
eventul aferent este afisat pe facebook la adresa:
https://www.facebook.com/events/1003515066386714/
Va
asteptam!
Cluj-Napoca,
10 mai 2016
RADU
MITITEAN
director
executiv CCN