•8/19/2019 01:50:00 a.m.
Asociatia turistica sportiva civica si
ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA"
(CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail:
office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================
Editie
lunara august 2019 a
MARSULUI
BICICLISTILOR CLUJENI
Joi, 22 august 2019, se
va desfasura la Cluj-Napoca o noua editie a Marsului Biciclistilor
Clujeni (a 143-a din seria lunara inceputa in septembrie 2007 in
continuarea celei anuale incepute de CCN in 1998).
Sunt invitati toti
clujenii care au bicicleta. Intalnirea participantilor va fi in PIATA
UNIRII, incepand cu ora 17:45. Startul efectiv al marsului va fi
putin dupa ora 18:00, urmand sa dureze circa o ora.
Traseul vizeaza de
aceasta data zona centrala si pericentrala si cartierul Grigorescu,
cu plecare si final in p-ta Unirii. Concret, traseul este: Piata
Unirii - Bd.Eroilor - p-ta A.Iancu - str.Cuza Voda - p-ta M.Viteazul
- str. I.P.Voitesti - str. Gen.Dragalina - bd. 1 Decembrie 1918 -
pasarela albastra peste Somes - pista bicicleta mal Somes - str.
Uzinei Electrice - Parcul Central S.Barnutiu - str. E. Isac -
str.P.Maior - p-ta L.Blaga - str. Napoca - p-ta Unirii
Este o noua ocazie de
intalnire, cunoastere si pedalare in comun a biciclistilor clujeni,
dar mai ales o ocazie de a reaminti autoritatilor locale, publicului
si presei de nevoia promovarii utilizarii bicicletei ca mijloc
cotidian de transport in oras, componenta esentiala a mobilitatii
urbane durabile si alternativa viabila la transportul automobilistic,
alaturi de transportul in comun si deplasarea pietonala.
Participantii isi exprima
din nou ingrijorarea fata de lipsa e progres in domeniul
infrastructurilor biciclistice, dupa o lunga stagnare fiind reluata
realizarea de noi piste, dar tot cu grave deficiente calitative, iar
problemele la cele vechi nefiind rezolvate, de la latimea insuficenta
la lipsa de continuitate si de spatii laterale de siguranta, de la
prezenta diverselor obstacole la marcaje si indicatoare rutiere
lipsa, neclare sau gresit amplasate, ce pun in pericol biciclistii si
alti participanti la traficul rutier.
De exemplu noua banda
comuna pentru autobuze, troleibuze si biciclete pe bd. N.Titulescu nu
este acceptabila, ci incomoda si periculoasa, pentru ca nu respecta
latimea de 4,5 metri necesara unei asemenea artere comune, iar pe Cl.
Manastur se preconizeaza aceeasi abordare profund daunatoare, in
schimb se preconizeaza latirea carosabilului si ingustarea
trotuarelor, astfel ca vorbele frumoase privind promovarea
mobilitatii durabile nu prea au de fapt acoperire practica.
Iar noile piste din
cartierul Gheorgheni pe strazi mici situate intre str. L.Rebreanu,
bd. N.Titulescu si str. C.Brancusi, si anume pe str. Axente Sever,
Heltai Gaspar, Tache Ionescu si Ariesului, anuntate de Primarie
conform
https://primariaclujnapoca.ro/informatii-publice/comunicate/noi-reglementari-de-circulatie-in-cartierul-gheorgheni/
din nou au fost decise fara nicio consultare publica sau macar a ONG
de profil (caci consultari au fost anuntat doar referitor la
instituirea de sensuri unice), sunt din nou pe strazi mici, unde in
principiu nu e nevoie de segregare intre traficul automobilistic si
cel biciclistic, ci doar de reducerea vitezei traficului motorizat (
de segregare e nevoie pe marile artere) astfel incat pare tot doar o
cacialma inutila biciclistilor, destinata sa dea bine in statistici,
mai ales ca in mod halucinant, din schitele publicate de Primarie
rezulta ca sensul de circulatie pe acele piste va fi unic si tot in
sensul in care este si banda pentru autoturisme, in loc sa fie invers
astfel incat sa permita circulatia bicicletelor in ambele sensuri pe
acele strazi.
Mai mult, in proiectul
publicat de Primarie se preconiza in sfarsit o latime decenta,
conform bunelor practici internationale ( 1.5 metri latime plus 0,5
metri spatiu de siguranta) insa in realitate este mult mai redusa si
latimea efectiva si spatiul de siguranta, incat biciclistul ar fi
fortat sa pedaleze in raza de actiune a eventualelor portiere
deschise intempestiv, astfel ca facem apel public la boicotarea
acestor pseudo-piste, retragerea de catre Politia rutiera a avizului
pentru acestea, obligarea Primariei la modificarea lor sau
desfiintare si sanctionarea celor vinovati de modul in care au fost
realizate.
Detalii despre editiile
precedente ale marsului biciclistilor clujeni pot fi gasite si pe
www.ccn.ro precum si pe site-ul aferent listei publice de discutii
clujbike@yahoogroups.com
Comunicatul si afisul
marsului sunt publicate online pe www.ccn.ro
iar evenimentul creat pe
Facebook se poate vizualiza la:
Cluj-Napoca, 19 august
2019
RADU MITITEAN
director executiv CCN