Author: CCN
•12/31/2019 08:12:00 p.m.

Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 3561 / A / 1992
===================================

CRESC PUTERNIC AMENZILE RUTIERE PENTRU BICICLISTI

Biciclistii trebuie sa cunoasca si sa respecte legislatia rutiera, atat normele specifice lor, cat si cele aplicabile conducatorilor de vehicule sau participantilor la trafic in general. Este bine sa nu ajunga vreodata in postura de a fi sanctionati contraventional pentru nerespectarea acestor norme, atat din principiu, pentru in incalcarea lor poate pune in pericol biciclistul in cauza sau alti participanti la trafic, cat si pentru ca sanctiunile sunt foarte mari, disporoportionat de mari fata de pericolul social al acestor fapte, si fata de nivelul sanctiunilor din alte tari europene, iar nivelul creste puternic si fara exceptie de la 1 ianuarie 2020, desi recent a fost adoptata o lege care isi propunea sa reduca nivelul sanctiunilor pentru unele contraventii comise de biciclisti.

Astfel, in Monitorul Oficial 1044 / 24.12.2019 s-a publicat Legea nr. 252/2019 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Ea a intrat in vigoare din 27.12.2019 si in esenta modifica nivelul amenzilor pentru unele contraventii comise de biciclisti, coborandu-le din clasa a III-a in clasa a II-a de sanctiuni.

Asadar, anterior se sanctionau cu amenda din clasa a III-a de sanctiuni practic toate prevederile din legislatia rutiera incalcate de biciclisti. Acum regula a devenit ca incalcarea normelor privind circulatia bicicletelor se sanctioneaza cu amenda din clasa a II-a de sanctiuni. Insa, unele incalcari comise de biciclisti, ca exceptie, au ramas sa se sanctioneze cu amenda din clasa a III-a.

In concret, ca nivel de amenzi, din 27.12.2019 , pentru multe fapte s-a coborat amenda la nivel de clasa a II-a , deci 4 sau 5 puncte-amenda, adica pana la 31.12.2019 a ramas de 4x145=580 lei sau 5x145=725 lei, iar pentru cele ramase in clasa a III-a de sanctiuni, amenda a ramas pana la 31.12.2019 de 6x145=870 sau 7x145=1015 sau 8x145=1160 lei.

Incepand cu 01.01.2020 insa, creste puternic punctul de amenda in legislatia rutiera, de la 145 lei la 223 lei (cat va fi 10% din salariul minim brut pe economie, o crestere automata impusa de mecanismul standard de determinare a punctului de amenda prevazuta de OUG 195 / 2002 si care in ultimii ani fusese dezactivata temporar prin OUG-uri adoptate de Guvern).

Desi Guvernul a intentionat sa adopte in aceste zile un act normativ care sa mentina punctul-amenda tot la nivelul de 145 lei, proiectul de lege care continea acea prevedere si pe care Guvernul si-a asumat raspunderea, a fost contestat la Curtea Constitutionala si prin urmare nu a mai intrat in vigoare, si nici nu s-a adoptat vreun OUG in acest sens (astazi a fost publicat in Monitorul Oficial si ultimul numar pe 2019, si nu a aparut niciun act normativ cu un asemenea continut).

Prin urmare, pentru majoritatea contraventiilor rutiere savarsibile de biciclisti, din 01.01.2020 biciclistii vor fi sanctionati cu amenzi mai mari, foarte mari, si anume de 1338, 1561 sau 1784 lei, iar pentru cele pentru care recent asprimea sanctiunii a fost redusa din clasa a III-a in clasa a II-a de amenzi, nivelul va fi totusi mai inalt decat pana in 27 decembrie, mai precis de 892 sau 1115 lei, deci si acestea, dupa ce timp de 5 zile au fost mai reduse, din 01.01.2020 sunt si ele mai mari ca inainte.

Desigur, conform legii, contravenientul, daca accepta ca este vinovat, poate totusi plati in 15 zile de la comunicarea procesului-verbal de amenda jumatate din minimul amenzii prevazute de lege pentru fapta respectiva, deci 669 lei pentru contraventii pentru care s-a mentinut incadrarea in clasa a III-a de sanctiuni, respectiv 446 lei pentru celelalte.

In tot cazul, aceste amenzi raman in continuare mai aspre decat cele pentru anumite contraventii savarsite de soferii de autovehicule, care se pot considera mai grave din punct de vedere al pericolului social, ceea ce constituie un discriminare fata de biciclisti, si la un nivel mult mai mare decat in majoritatea tarilor europene, astfel ca se impune pe viitor o noua interventie legislativa asupra acestui aspect, desi alte probleme ale actualei legislatii rutiere sunt mult mai grave din punct de vedere al biciclistilor si al mobilitatii durabile.

Cluj-Napoca, 31.12.2019

av. Radu Mititean
director executiv - Clubul de Cicloturism Napoca (CCN)
presedinte - Federatia Biciclistilor din Romania (FBR)

Nota:
Prezentul material are caracter preliminar, fiind intocmit sub presiunea timpului, fiind seara de Revelion. Insa vom reveni in ianuarie 2020 cu un material mai atent redactat si cu caracter definitiv, in principiu odata ce se va clarifica daca Guvernul, in caz ca se va declara neconstitutional proiectul de lege atacat, sau analiza lui va trena, va adopta sau nu prin OUG masura preconizata de a mentine punctul de amenda la 145 lei.

ANEXE:

ANEXA I - Proiect de lege care propunea mentinerea punctului-amenda la 145 lei si in 2020
ANEXA II - Textul Legii 252 / 2019
ANEXA III - Reguli specifice de circulatie pentru biciclisti
ANEXA IV - Exemple de incalcari posiblile de catre biciclisti a regulilor rutiere nespecifice lor
ANEXA V - Analiza detaliata a Legii 252 / 2019


ANEXA I

==============================
Proiectul de lege prin care Guvernul voia sa mentina punctul-amenda la 145 lei ( dar nu a mai intrat in vigoare) se poate citi aici:
respectiv
===============================

ANEXA II - Text integral al Legii 252 / 2019

===============================

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Articol unic. -
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul 100 alineatul (1), după punctul 13 se introduce un nou punct, punctul 14, cu următorul cuprins:

"14. nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor, cu excepția cazurilor prevăzute la art. 101 alin. (1) pct. 8."

2. La articolul 101 alineatul (1), punctul 8 se modifică și va avea următorul cuprins:

"8. nerespectarea normelor privind dotarea bicicletelor, prevăzută la art. 70 alin. (3) din prezenta ordonanță de urgență coroborat cu art. 14 și 15 din Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările și completările ulterioare, a interdicțiilor prevăzute la art. 74 alin. (1) din prezenta ordonanță de urgență, a art. 52 alin. (1) și art. 161 alin. (1) lit. f), g) și r) din Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și a obligațiilor prevăzute la art. 31 lit. a) și art. 60 alin. (3) din prezenta ordonanța de urgență și la art. 136 alin. (1) și art. 138 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările și completările ulterioare."
===================================

ANEXA III

===================================
REGULI SPECIFICE DE CIRCULATIE PENTRU BICICLISTI

Regulile de echipare a bicicletei si de circulatie SPECIFICE bicicletelor sunt in continuare cele afisate pe site-ul CCN la adresa:


( Nu mai este actual doar textul care prevede nivelul sanctiunilor - ultimul paragraf din citatul din OUG 195 / 2002)
====================================

ANEXA IV

=====================================

REGULI DE CIRCULATIE NESPECIFICE BICICLISTILOR CE TREBUIRE RESPECTATE SI DE BICICLISTI

Sunt foarte multe, deoarece bicicleta este considerata vehicul si biciclistul este conducator de vehicul. Trebuie ca fiecare biciclist sa lectureze si inteleaga OUG 195 / 2002 privind circulatia pe drumurile publice si Regulamentul de aplicare a acesteia aprobat prin HG 1391 / 2006. Forma actualizata se poate accesa gratuit pe site-ul Ministerului Justitiei legislatie.just.ro

Se vor sanctiona cu amenda de clasa a II-a toate incalcarile de catre biciclisti a altor reguli de circulatie aplicabile lor, altele decat cele specifice lor mentionate in ANEXA III si pentru care nu s-a mentionat ca ramane sanctionarea incalcarii lor in clasa a III-a de sactiuni ( cele enumerate si analizate in ANEXA IV).
Deci e vorba de incalcarea numeroaselor reguli care nu sunt specifice pentru biciclisti si sunt valabile pentru orice vehicule sau orice participanti la trafic sau pentru conducatorii de vehicule care nu necesita permis de conducere, in masura in care nu e expres prevazuta o alta sanctiune care ii vizeaza si pe ei.......

Exemple:
- nerespectarea obligaţiei de semnalizare a manevrei de schimbare a direcţiei de mers;
- nerespectarea semnificaţiei semnalului luminos intermediar de forma uneia sau a unor săgeţi de culoare galbenă ori albă cu vârful orientat jos spre dreapta, care anunţă schimbarea semnalului de culoare verde în cazul benzilor cu circulaţie reversibilă;
- nerespectarea obligaţiei conducătorului de vehicul de a lăsa liber traseul tramvaiului la apropierea acestuia, când drumul are o singură bandă;
- nerespectarea semnificaţiei culorii galbene a semaforului;
- circulaţia pe un sector de drum pe care accesul este interzis;
- nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, schimbarea benzii de circulaţie sau a direcţiei de mers;
- nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor şi marcajelor de obligare;
- nerespectarea obligaţiei de a circula pe un singur şir, indiferent de direcţia de deplasare, într-o intersecţie în care circulă şi tramvaie şi de a lăsa liber traseul tramvaiului atunci când spaţiul dintre şina din dreapta şi trotuar nu permite circulaţia pe două şiruri;
- efectuarea de către conducătorul unui vehicul a unor activităţi de natură a-i distrage atenţia de la conducere ori folosirea instalaţiilor de sonorizare la un nivel de zgomot care afectează deplasarea în siguranţă a lui şi a celorlalţi participanţi la trafic;
- depăşirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea roşie a semaforului sau la trecerile la nivel cu calea ferată;
- neacordarea priorităţii de trecere pietonilor angajaţi în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate şi semnalizate, aflaţi pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvai ; [ trimiterea expresa la autovehicul indica intentia legiuitorului ca textul sa nu se aplice la biciclisti]
- neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor care au acest drept;
- nerespectarea regulilor privind depăşirea;
- neprezentarea la unitatea de poliţie competentă pe raza căreia s-a produs un accident de circulaţie din care au rezultat numai pagube materiale, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 79 alin. (2).
- nepăstrarea distanţei laterale suficiente faţă de vehiculul care circulă din sens opus;
- nerespectarea de către conducătorul de vehicul a semnificaţiei indicatoarelor şi marcajelor de interzicere sau restricţie ori a celor temporare, cu excepţia celor care interzic accesul sau depăşirea care se încadrează în altă clasă de sancţiuni;
- nerespectarea obligaţiei de a permite părăsirea intersecţiei conducătorului vehiculului rămas în interiorul acesteia;
- nereducerea vitezei în cazurile prevăzute de regulament;
- nerespectarea regulilor în cazul imobilizării involuntare în pasaje subterane şi tuneluri;
- nerespectarea regulilor privind transportul persoanelor şi al obiectelor în sau pe vehicule;
- ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod, în timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul pentru care nu este prevăzută obligativitatea deţinerii permisului de conducere, aflat în mişcare, a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video, de către conducătorul acestuia.
- nerespectarea semnificaţiei luminii roşii a dispozitivelor instalate pentru semnalizarea benzilor cu circulaţie reversibilă;
- săvârşirea de către conducătorii de vehicule sau pasagerii acestora de gesturi obscene, proferarea de injurii, adresarea de expresii jignitoare sau vulgare participanţilor la trafic;
- aruncarea, lăsarea ori abandonarea pe drumul public de obiecte, materiale, substanţe sau vehicule, după caz;
- neprezentarea, în mod nejustificat, în termenul stabilit la unitatea de poliţie rutieră la care au fost invitate pentru soluţionarea oricărei probleme legate de calitatea de participant la trafic sau de proprietar ori utilizator de vehicul;
- pătrunderea pe drumurile publice modernizate cu un vehicul care are pe roţi sau pe caroserie noroi ce se depune pe partea carosabilă ori din care cad sau se scurg produse, substanţe sau materiale ce pun în pericol siguranţa circulaţiei;
============================

ANEXA V - ANALIZA MAI DETALIATA a prevederilor Legii 252 / 2019:

====================================

Textul anterior era pentru articolul 101 alineatul (1), punctul 8 din OUG 195 / 2002 urmatorul:
"8.nerespectarea normelor privind circulaţia bicicletelor"

Deci anterior se sanctionau cu amenda din clasa a III-a de sanctiuni prevederile din legislatia rutiera incalcate de biciclisti.
Acum regula a devenit ca incalcarea normelor privind circulatia bicicletelor se sanctioneaza cu amenda din clasa a II-a (nu a III-a ca pana acum).
Totusi, unele incalcari comise de biciclisti, ca exceptie, au ramas sa se sanctioneze cu amenda din clasa a III-a.
In concret, este vorba de:

1. normele privind dotarea bicicletelor, prevăzută la art. 70 alin. (3) din prezenta ordonanță de urgență coroborat cu art. 14 și 15 din Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările și completările ulterioare, si anume:
-------------------------------------
"Bicicletele şi mopedele care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare şi dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulaţia acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace şi dispozitive în stare de funcţionare."
coroborat cu:
"Art. 14
În circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:
a)prevazuta cu dispozitiv de frânare eficace;
b)prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;
c)dotată cu sistem de avertizare sonoră;
d)echipată, pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, în faţă, cu lumina de culoare albă sau galbenă, iar în spate, cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;
e)echipată cu elemente sau dispozitive fluorescent-reflectorizante, amplasate pe roţi, care, în mişcare, formează un cerc continuu.
Art. 15
Remorca atasata unei biciclete trebuie sa fie echipata, în partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent-reflectorizant de culoare rosie, iar daca lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie sa fie echipata si cu o lumina de culoare rosie."
--------------------------------------
Nota: deci sanctionarea acestor incalcari a ramas la fel de severa - amenda clasa a III-a, dar suma concreta a amenzii creste de la 01.01.2020.

2. interdicția prevăzuta expres si pentru biciclete la art. 74 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, si anume:
--------------------------------------------
"Pe autostrăzi este interzisă circulaţia pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depăşite, fără autorizaţie specială de transport eliberată de administratorul drumului public, conform reglementărilor în vigoare, a vehiculelor cu tracţiune animală, a animalelor, a vehiculelor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor şi mopedelor, a tractoarelor şi maşinilor autopropulsate pentru lucrări agricole, precum şi a vehiculelor care, prin construcţie sau din alte cauze, nu pot depăşi viteza de 50 km/h."
---------------------------------------------
Nota: deci sanctionarea acestor incalcari a ramas la fel de severa - amenda clasa a III-a, dar suma concreta a amenzii creste de la 01.01.2020..

3. interdictia, nespecifica bicicletelor, de trecere cand semaforul are culoarea rosie, prevazuta de art. 52 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările și completările ulterioare, si anume:
----------------------------------------------
Art. 52
(1)Semnalul de culoare rosie interzice trecerea.
--------------------------------------------------
Nota: in lipsa acestei noi prevederi, aceasta contravantie ar fi fost sanctionata probabil tot cu amenda din clasa a III-a, caci norma nu era specifica insa era aplicabila si biciclistilor, dar sanctiunea specifica, cu amenda din clasa a II-a de sanctiuni ( nerespectarea semnificatiei culorii rosii sa semaforului - art. 100 alin.(3) lit.d) avea o formulare din care rezulta ca este aplicabila numai la conducatori de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere si tramvaie. Deci pentru acei soferi sanctiunea era mai mica dpdv pecuniar, dar se prevedea si sanctiunea complementara a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce, sanctiune evident inaplicabila conducatorilor de biciclete daca nu au permis de conducere. Deci mentine asprimea sanctiunii - amenda clasa a III-a dar suma concreta a amenzii creste de la 01.01.2020.

4. interdictiile prevazute de art. 161 alin. (1) lit. f), g) și r) din Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările și completările ulterioare, si anume:
-----------------------------------------------
f) sa circule în timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) sa se tina de un vehicul aflat în mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoana aflata într-un vehicul;
r) să circule în interiorul localităţilor în care nu funcţionează iluminatul public, precum şi în afara localităţilor fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;
------------------------------------------------
Nota: deci sanctionarea acestor incalcari a ramas la fel de severa - amenda clasa a III-a, dar suma concreta a amenzii creste de la 01.01.2020.

5. obligațiille, nespecifice bicicletelor, prevăzute la art. 31 lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, si anume:
-------------------------------------------------
"Art. 31 Participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie, semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier, precum şi semnificaţia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
a)semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier;"
--------------------------------------------------
Nota: in lipsa acestei noi prevederi, aceasta contravantie ar fi fost probabil sanctionata cu amenda din clasa a III-a, caci norma nu era specifica insa era aplicabila si biciclistilor, dar sanctiunea specifica, cu amenda din clasa a II-a de sanctiuni ( nerespectarea indicatiilor politistului rutier - art. 100 alin.(3) lit.f) avea o formulare din care rezulta ca este aplicabila numai la conducatori de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere si tramvaie. Deci pentru acei soferi sanctiunea era mai mica dpdv pecuniar, dar se prevedea si sanctiunea complementara a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce, sanctiune evident inaplicabila conducatorilor de biciclete daca nu au permis de conducere. Deci mentine asprimea sanctiunii - amenda clasa a III-a dar suma concreta a amenzii creste de la 01.01.2020.

6. obligatiile, nespecifice bicicletelor, prevazute la art. 60 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, si anume:
---------------------------------------------------
"(3)La trecerea la nivel cu o cale ferată industrială, semnalizată corespunzător, conducătorii de vehicule sunt obligaţi să se conformeze semnificaţiei semnalelor agentului de cale ferată."
-----------------------------------------------------
Nota: in lipsa acestei noi prevederi, aceasta contraventie putea fi probabil privita ca sanctionata si cand este savarsita de biciclisti tot cu amenda din clasa a II- a de sanctiuni, caci textul existent ( art. 100 alin.1 pct.1) viza orice persoane fizice, deci reglementarea mareste asprimea sanctiunii, de la amenda din clasa a II-a la amenda din clasa a III-a de sanctiuni ! E discutabil daca norma generala de sanctionare a incalcarilor regulilor pentru biciclete putea fi considerata ca instituind implicit o exceptie de la acele reguli aplicabile pentru orice persoane fizice, caz in care si in trecut ar fi fost aplicabila tot amenda din clasa a III-a de sanctiuni deci s-ar mentine nemodificata asprimea sanctiunii. Oricum acum e clar ca amenda e de clasa a III-a dar suma concreta a amenzii creste de la 01.01.2020.

7. obligatiile, nespecifice biciclistilor, prevazute in subsectiunea 7 ref. Trecerea la nivel cu calea ferata, la art. 136 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările și completările ulterioare, si anume:
-----------------------------------------------
Art. 136
(1)La trecerea la nivel cu calea ferata curenta, conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu viteza redusa si sa se asigure ca din partea stânga sau din partea dreapta nu se apropie un vehicul feroviar.
-------------------------------------------------
Nota: Sanctiunea este nou introdusa, pentru ca pana acum legislatia sanctiona doar neoprirea (art. 102 alin.3 lit.c) , nu si circulatia cu viteza neredusa sau fara asigurarea spre stanga si dreapta..... Deci sanctiunea este nou introdusa - amenda clasa a III-a.

8. obligatiile, nespecifice biciclistilor, prevazute in subsectiunea 7 ref.Trecerea la nivel cu calea ferata, la art. 138 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările și completările ulterioare, si anume:
---------------------------------------------------
Art. 138
(1)Conducatorul de vehicul este obligat sa opreasca atunci când:
a)barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;
b)semnalul cu lumini rosii si/sau semnalul sonor sunt în functiune;
c)întâlneste indicatorul "Trecerea la nivel cu calea ferata simpla, fara bariere", "Trecerea la nivel cu calea ferata dubla, fara bariere" sau "Oprire".
---------------------------------------------------
Nota: in lipsa acestei noi prevederi, aceasta contravantie ar fi fost sanctionata probabil cu amenda din clasa a III-a, caci norma nu era specifica insa era aplicabila si biciclistilor, dar sanctiunea specifica, cu amenda din clasa a IV-a de sanctiuni - art. 102 alin.(3) lit.c) avea o formulare din care rezulta ca este aplicabila numai la conducatori de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere si tramvaie. Deci pentru acesti soferi sanctiunea era mai mare dpdv pecuniar, si se prevedea si sanctiune complementara evident inaplicabila conducatorilor de biciclete daca nu au permis de conducere. Deci mentine asprimea sanctiunii - amenda clasa a III-a, dar suma concreta a amenzii creste de la 01.01.2020..
==============================
- sfarsit -



, , |
Bookmark and Share
This entry was posted on 12/31/2019 08:12:00 p.m. and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.