Author: CCN
•9/17/2013 02:45:00 a.m.


Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca    web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836   e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675  RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================

CCN DEPUNE LA PRIMARIA CLUJEANA
700 DE SEMNATURI DE SUSTINERE A DEMERSURILOR
PENTRU PROMOVAREA UTILIZARII BICICLETEI IN ORAS

Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN) incearca de doua decenii sa convinga si Primaria Municipiului Cluj-Napoca de faptul ca un sistem modern de mobilitate urbana durabila nu se poate axa pe automobile, ci trebuie sa se incurajeze transportul public, mersul pe jos si utilizarea bicicletelor, prin politici publice adecvate si realizarea de infrastructuri specifice.

In acest sens, printre altele, CCN a lansat periodic apeluri publice si scrisori deschise catre edilii clujeni, pe langa oferta constanta de audit si consultanta gratuita si alte demersuri.. Primaria si Consiliul Local din pacate au persistat in politicile de promovare a autoturismelor si au lasat promovarea bicicletei la nivel doar declarativ si fie nu au realizat amenajarile promise, fie au facut infrastructuri cu grave deficiente calitative si, mai mult, in ultimii ani au facut pasi inapoi fata de putinele realizari pozitive din perioada 2008-2009.

Edilii clujeni au indraznit chiar sa declare ca de fapt criticile si propunerile CCN sunt total nejustificate si apartin "catorva duzini de frustrati" si ca in rest, clujenii ar fi multumiti de realizarile si demersurile Primariei. Ca raspuns la aceasta atitudine de a ignora si denigra demersurile CCN care chipurile nu ar beneficia de vreun sprijin mai larg, depunem astazi la Registratura Primariei in original tabelele de semnaturi de sustinere de catre 700 de clujeni a unui apel public lansat de noi acum doi ani, si anuntam Primaria ca, daca isi inchipuie ca intre timp situatia sprijinului public pentru demersurile CCN s-a modificat in defavoarea noastra, vom lansa o noua actiune publica de strangere de semnaturi.

Amintim Primariei ca refuza in continuare sa puna in aplicare hotararea judecatgoreasca irevocabila prin care, dupa ce a pierdut si recursul, a fost obligata sa ne comunice in copii certificate anexele documentatiei mult-amanatului si controversatului proiect de bike-sharing din care rezulta latimea, tipul de delimitare, semnalizare si amplasare concreta a noilor piste de bicicelte proiectate si ca persistenta in refuz ne va obliga sa cerem instantei aplicare sanctiunilor legale contra Primarului.

Apelul pentru care depunem in original dovezile de mai larga sustinere publica are rolul unei scrisori deschise si a fost lansat cu ocazia celei de-a 50-a editii a Marsului Biciclistilor Clujeni (seria lunara inceputa in septembrie 2007), fiind expresia nemultumirii noastre fata de modul cum Primaria trateaza problema mobilitatii urbane durabile in general si cea a circulatiei cu bicicleta in oras in special, textul apelului fiind anexat.

RADU MITITEAN
director executiv CCN

ANEXA:
Textul apelului din 2011 catre autoritatile locale clujene pe tema promovarii bicicletei
====================================

A P E L 2011
catre autoritatile locale
pentru promovarea utilizarii bicicletei ca mijloc de transport in Cluj-Napoca

Noi, cetateni ai municipiului Cluj-Napoca,

dorind sa avem un oras cu un sistem modern de mobilitate urbana, axata cat mai putin pe autoturisme si cat mai mult pe transport public, deplasare pietonala si circulatie biciclistica,

vazand ca in ultimii doi ani Primaria clujeana a realizat concret pe linie de infrastructuri biciclistice foarte putin din ce a promis si s-a si aprobat in trecut iar putinul realizat a fost foarte prost calitativ (de exemplu asa-zisele piste de biciclete trasate abuziv pe trotuarele strazii Horea si Caii Dorobantilor, ingustarea in 2010 a pistei de pe str. Universitatii si in 2011 a celei de pe str.A.Iancu, desfiintarea pistei de pe al. Stadion si str.Uzinei Electrice, nerefacerea marcajelor reprezentand unele spatii de acumulare sau treceri pentru biciclete, pastrarea unor semnalizari rutiere gresite),

constatand ca proiectele elaborate sunt inadecvate (de exemplu compoenta de piste de biciclete din proiectul de bike-sharing) si implementarea lor mereu tergiversata (de exemplu adoptarea noului PUG, punerea in practica a proiectului de bike-sharing si noi piste);
           
remarcand ca in continuare autoritatile locale manifesta insuficienta transparenta si nu respecta integral legislatia de acces public la informatii si participare publica la luarea deciziilor,
           
reiterand ca bicicleta este o parte a solutiei, fiind un vehicul ecologic, eficient energetic, suficient de comod si rapid, care ocupa putin spatiu, nu face zgomot, nu emite noxe si are un efect benefic asupra sanatatii celor care il folosesc in mod regulat,

SOLICITAM DIN NOU
autoritatilor locale clujene:

1.         Realizarea unei retele coerente de piste si alte cai de comunicatie specifice pentru biciclete in intregul oras. Dar nu oricum, ci:
- de calitate adecvata (de exemplu respectand latimea de minim 1,50 metri pe sens plus spatii de siguranta, marcare si semaforizare corespunzatoare, ridicarea masinilor care le blocheaza etc.)
- care sa nu ia din putinul spatiu ce a mai ramas pietonilor sau din spatiile verzi (ci din cele folosite acum de masini sau ocupate cu panouri publicitare, tonete etc.)
- care sa se realizeze acolo unde este cea mai mare nevoie de ele, nu unde e mai usor sau ieftin (trebuind sa se inceapa prin interconectarea zonelor de maxim interes, cum sunt zona centrala, principalele cartiere, zonele comerciale si de agrement, marile unitati de invatamant si industriale).

2.         Realizarea de rastele si alte facilitati adecvate de parcare in siguranta a bicicletelor (in toate zonele de interes public, precum si in cartierele de blocuri, campusurile universitare si alte zone unde parcarea lor in siguranta este acum o mare problema);

3.         Deschiderea pentru traficul bicicletelor in ambele sensuri a strazilor care au la ora actuala regim de sens unic si exceptarea bicicletelor de la alte restrictii de circulatie sau stationare impuse pentru vehicule, cum sunt benzile rezervate pentru transportul in comun sau aleile si strazile pietonale.

4.         Descurajarea utilizarii autoturismelor, extinderea zonelor pietonale, implementarea adecvata a regulilor de aprovizionare si acces pentru traficul greu, degajarea trotuarelor si spatiilor verzi de autovehicule si constructii si redarea, catre cetateni, a spatiului public.

* * *

Apel lansat de Clubul de Cicloturism NAPOCA in 27 octombrie 2011 cu ocazia celei de-a 50-a editii a marsului lunar al biciclistilor clujeni,  deschis pentru semnare catre toti locuitorii municipiului Cluj-Napoca.
Contact CCN: 0744-576836, office@ccn.ro   www.ccn.ro  
==========================================





, , , |
Bookmark and Share
This entry was posted on 9/17/2013 02:45:00 a.m. and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.