•9/17/2013 02:45:00 a.m.
Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca
web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836
e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP:
3561 / A / 1992
=================================
CCN DEPUNE LA PRIMARIA
CLUJEANA
700 DE SEMNATURI DE
SUSTINERE A DEMERSURILOR
PENTRU PROMOVAREA
UTILIZARII BICICLETEI IN ORAS
Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN) incearca de
doua decenii sa convinga si Primaria Municipiului Cluj-Napoca de faptul ca un
sistem modern de mobilitate urbana durabila nu se poate axa pe automobile, ci
trebuie sa se incurajeze transportul public, mersul pe jos si utilizarea
bicicletelor, prin politici publice adecvate si realizarea de infrastructuri
specifice.
In acest sens, printre altele, CCN a lansat periodic apeluri
publice si scrisori deschise catre edilii clujeni, pe langa oferta constanta de
audit si consultanta gratuita si alte demersuri.. Primaria si Consiliul Local
din pacate au persistat in politicile de promovare a autoturismelor si au lasat
promovarea bicicletei la nivel doar declarativ si fie nu au realizat
amenajarile promise, fie au facut infrastructuri cu grave deficiente calitative
si, mai mult, in ultimii ani au facut pasi inapoi fata de putinele realizari
pozitive din perioada 2008-2009.
Edilii clujeni au indraznit chiar sa declare ca de fapt
criticile si propunerile CCN sunt total nejustificate si apartin "catorva
duzini de frustrati" si ca in rest, clujenii ar fi multumiti de
realizarile si demersurile Primariei. Ca raspuns la aceasta atitudine de a
ignora si denigra demersurile CCN care chipurile nu ar beneficia de vreun
sprijin mai larg, depunem astazi la Registratura Primariei in original tabelele
de semnaturi de sustinere de catre 700 de clujeni a unui apel public lansat de
noi acum doi ani, si anuntam Primaria ca, daca isi inchipuie ca intre timp
situatia sprijinului public pentru demersurile CCN s-a modificat in defavoarea
noastra, vom lansa o noua actiune publica de strangere de semnaturi.
Amintim Primariei ca refuza in continuare sa puna in
aplicare hotararea judecatgoreasca irevocabila prin care, dupa ce a pierdut si
recursul, a fost obligata sa ne comunice in copii certificate anexele
documentatiei mult-amanatului si controversatului proiect de bike-sharing din
care rezulta latimea, tipul de delimitare, semnalizare si amplasare concreta a
noilor piste de bicicelte proiectate si ca persistenta in refuz ne va obliga sa
cerem instantei aplicare sanctiunilor legale contra Primarului.
Apelul pentru care depunem in original dovezile de mai larga
sustinere publica are rolul unei scrisori deschise si a fost lansat cu ocazia
celei de-a 50-a editii a Marsului Biciclistilor Clujeni (seria lunara inceputa
in septembrie 2007), fiind expresia nemultumirii noastre fata de modul cum
Primaria trateaza problema mobilitatii urbane durabile in general si cea a
circulatiei cu bicicleta in oras in special, textul apelului fiind anexat.
RADU MITITEAN
director executiv CCN
ANEXA:
Textul apelului din 2011
catre autoritatile locale clujene pe tema promovarii bicicletei
====================================
A P E L 2011
catre autoritatile
locale
pentru promovarea
utilizarii bicicletei ca mijloc de transport in Cluj-Napoca
Noi, cetateni ai municipiului Cluj-Napoca,
dorind sa avem un oras cu un sistem modern de mobilitate
urbana, axata cat mai putin pe autoturisme si cat mai mult pe transport public,
deplasare pietonala si circulatie biciclistica,
vazand ca in ultimii doi ani Primaria clujeana a realizat
concret pe linie de infrastructuri biciclistice foarte putin din ce a promis si
s-a si aprobat in trecut iar putinul realizat a fost foarte prost calitativ (de
exemplu asa-zisele piste de biciclete trasate abuziv pe trotuarele strazii
Horea si Caii Dorobantilor, ingustarea in 2010 a pistei de pe str. Universitatii
si in 2011 a celei de pe str.A.Iancu, desfiintarea pistei de pe al. Stadion si
str.Uzinei Electrice, nerefacerea marcajelor reprezentand unele spatii de
acumulare sau treceri pentru biciclete, pastrarea unor semnalizari rutiere gresite),
constatand ca proiectele elaborate sunt inadecvate (de
exemplu compoenta de piste de biciclete din proiectul de bike-sharing) si
implementarea lor mereu tergiversata (de exemplu adoptarea noului PUG, punerea in
practica a proiectului de bike-sharing si noi piste);
remarcand ca in continuare autoritatile locale manifesta
insuficienta transparenta si nu respecta integral legislatia de acces public la
informatii si participare publica la luarea deciziilor,
reiterand ca bicicleta este o parte a solutiei, fiind un
vehicul ecologic, eficient energetic, suficient de comod si rapid, care ocupa
putin spatiu, nu face zgomot, nu emite noxe si are un efect benefic asupra sanatatii
celor care il folosesc in mod regulat,
SOLICITAM DIN NOU
autoritatilor locale clujene:
1. Realizarea
unei retele coerente de piste si alte cai de comunicatie specifice pentru
biciclete in intregul oras. Dar nu oricum, ci:
- de calitate adecvata (de exemplu respectand latimea de
minim 1,50 metri pe sens plus spatii de siguranta, marcare si semaforizare
corespunzatoare, ridicarea masinilor care le blocheaza etc.)
- care sa nu ia din putinul spatiu ce a mai ramas pietonilor
sau din spatiile verzi (ci din cele folosite acum de masini sau ocupate cu panouri
publicitare, tonete etc.)
- care sa se realizeze acolo unde este cea mai mare nevoie
de ele, nu unde e mai usor sau ieftin (trebuind sa se inceapa prin
interconectarea zonelor de maxim interes, cum sunt zona centrala, principalele
cartiere, zonele comerciale si de agrement, marile unitati de invatamant
si industriale).
2. Realizarea
de rastele si alte facilitati adecvate de parcare in siguranta a bicicletelor (in
toate zonele de interes public, precum si in cartierele de blocuri, campusurile
universitare si alte zone unde parcarea lor in siguranta este acum o mare
problema);
3. Deschiderea
pentru traficul bicicletelor in ambele sensuri a strazilor care au la ora
actuala regim de sens unic si exceptarea bicicletelor de la alte restrictii de
circulatie sau stationare impuse pentru vehicule, cum sunt benzile rezervate
pentru transportul in comun sau aleile si strazile pietonale.
4. Descurajarea
utilizarii autoturismelor, extinderea zonelor pietonale, implementarea adecvata
a regulilor de aprovizionare si acces pentru traficul greu, degajarea
trotuarelor si spatiilor verzi de autovehicule si constructii si redarea, catre
cetateni, a spatiului public.
* * *
Apel lansat de Clubul
de Cicloturism NAPOCA in 27 octombrie 2011 cu ocazia celei de-a 50-a editii a
marsului lunar al biciclistilor clujeni,
deschis pentru semnare catre toti locuitorii municipiului Cluj-Napoca.
Contact CCN:
0744-576836, office@ccn.ro
www.ccn.ro
==========================================